יום שבת, 30 בדצמבר 2017

ספר חדש: "ארץ חמדת אבות"

ספר חדש: "ארץ חמדת אבות" מאת רוי דוידזון



           

"ארץ חמדת אבות" מאת רוי דוידזון בהוצאת ספרי ניב הוא ספר הכולל 74 סאטירות על פוליטיקה, חברה, דת ואמונות טפלות. הסאטירות נוגעות במעשי החלמאות של הפוליטיקאים וחוסר ההיגיון בהווי חיינו. הספר אינו קובע עמדות מה נכון או לא נכון, המחבר מנסה להציג את האבסורדים שמנהלים את חיינו ואת האבסורד בלאומנות החברתית והפוליטית, לכן  עטיפת הספר מסמלת את העוקצנות החברתית: הצבר מייצג את העוקצנות בחברה הישראלית וכובע הטמבל מסמל את "השטוטניקיות" הישראלית ובמידה מסוימת לועג לכל אלה המאמינים בהבלי החיים. 

הספר מנסה לשקף את האירוניה בחיינו ואת האבסורדים כשאנו מקבלים בהבנה ואת התהליכים המגוחכים שנוחתים עלינו השקם וערב. לדעת המחבר, מאז קום המדינה דבר לא השתנה. הדבר השונה והיחיד שהשתנה מאז ועד היום הן הדמויות המגוחכות החדשות שקמו לנו כדי למוטט את עצבינו. לעיתים נוטעות בנו הממשלות תחושה שאנחנו חיים במדינה אוטופית, אולם כל בוקר אנחנו מתעוררים למציאות בנאלית. ההבטחות הן רבות ויש בינינו רבים המאמינים שהפוליטיקאים כיום הם אבות המדינה, אולם אבות המדינה בעבר הפכו כיום למילת גנאי הידועה כ"שמאלנים עוכרי ישראל". אילו הרצל, בן גוריון וז'בוטינסקי היו חיים כיום לדעת המחבר הם היו נחשבים לאבות "השמאל הישראלי".

רוי דוידזון (68), נשוי ואב ל-3, תושב נתניה, ולשעבר תושב חיפה. התגורר בוואדי סאליב. בשנות ה-70 המאוחרות למד מדעי החברה ועבד עד לפרישתו בחברת עמידר. מנערותו החל לעסוק במוסיקה - המורה למוסיקה שלו היה שייקה פייקוב (מלחין ידוע באותה תקופה). מאז ילדותו היו בו תכונות/כישרונות בתחום הכתיבה, הציור, והמוסיקה. כשסיים את שירותו הצבאי נסע לארה"ב לשלוש שנים שם נהג להופיע במועדוני לילה כזמר וגיטריסט בהופעות יחיד.

לאחר פרישתו, החל לעסוק בכתיבה ובהלחנת שירים. את ספרו "ארץ חמדת אבות" התחיל לכתוב בשנת 2013 כשמידי פעם זנח את המשך הכתיבה. בדיעבד התברר לו שזה עשה רק טוב לספר  והוא התחיל לכתוב אותו מחדש. את ההשראה לסאטירות קיבל לרוב מצפייה בטלוויזיה ומקריאה בעיתונות. בחופף לכך המשיך לשדרג את הספר הראשון שלו "בין קלנדיה לירושלים" שעד היום הוא ממשיך בכתיבתו.

רוי דוידזון מספר כי הוא ממשיך לעבוד על כתיבת ספרו השני "בין קלנדיה לירושלים". מדובר ברומן טרגי בין טייס ישראלי שמתאהב בפלשתינית מקלנדיה. בספר תיאור מאבקם של שני הגיבורים לשרוד את שתי החברות שאינן מוכנות לעכל את המפגש בין שתי דמויות כה שנות זה מזו.



"ארץ חמדת אבות" מאת רוי דוידזון. הוצאת ספרי ניב, 338 עמודים. מחיר לצרכן 70 ₪. להשיג בחנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה