יום שני, 13 בנובמבר 2017

חואניטה איילת מאת יונית קמחי

חואניטה איילת מאת יונית קמחי





"החלטתי לאמץ ילדה" אני אומרת, כולי חיוך אחד גדול. האוויר כולו נשאב לתוך בועה המרחפת פתאום בינינו. "ומה אם המחלה תחזור?" בול פגיעה. בדייקנות היא יורה בי את החרדה שלה, וברור לשני הצדדים שלא מדובר בשפעת, אף שעברו כעשר שנים. "אז את תטפלי בה!" אני יורה בחזרה. (מתוך הספר)


"חואניטה איילת" מאת יונית קמחי, בהוצאת מדיה 10, החל כיומן בגואטמלה. רגעים של אושר טבולים במאמצים, חרדות, קשיים וסקרנות ענקית. זהו סיפורה האישי והמרגש של יונית, מרצה מבוקשת ומדריכת טיולים בדרום אמריקה ובאירופה, שחלתה בסרטן בגיל שלושים ונותרה ללא יכולת ללדת.
בסיפור של יונית תמצאו הכול: חיים במקומות שונים בעולם, תשוקה לריקוד ולספורט, התמודדות עם מחלת הסרטן, שהשביתה, בגיל שלושים, את תקוותה להיות לאם ביולוגית, החלטה להיות אימא בגיל ארבעים, מסע אימוץ בת בגואטמאלה, התמודדות חוזרת עם סרטן נוסף במעי הגס וקבלת נכות קבועה כחלק משגרת-החיים.
כל אלה לא עצרו אותה מלטייל מסביב לעולם, לגדל ילדה לבד, להתמודד עם מחלה שחזרה, 'להמציא' את עצמה מחדש ולהתחיל שוב מהתחלה: מקצוע חדש לקראת גיל חמישים כשרוב חבריה מתחילים לחשוב על פרישה ופנסיה. ועכשיו, בגיל ששים, היא מוכיחה לכם שהכול אפשרי. הקשיים לא עוצרים אותה.
יונית קמחי (60), אם לנטע, נולדה בקיבוץ שמיר, גרה במקסיקו, למדה בניו יורק לימודי תואר באמנות ומחול, עבדה בלונדון כשליחה של הסוכנות היהודית וחיה בתל אביב. מתעמלת ורקדנית לשעבר, בין היתר, בנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים, מרצה ומדריכה בתחומי תרבויות עולם, מגדר, אמנות וקולנוע, מצלמת וכותבת.

יונית דוברת 6 שפות, מצלמת וכותבת. מסתובבת ברחבי הארץ ועל פני הגלובוס "חמושה" באנרגיה ותשוקה לחיים, יצירתיות וחוש הומור בלי לתת לנכות, לפחדים, לקשיים ולמגבלות, לעצור אותה. יש לה ב"רזומה" מעל 2000 הרצאות ועשרות טיולים והיא עדיין מתרגשת לפני כל טיול או הרצאה. "אוספת סביבי אנשים נהדרים, משלבת בהרצאותיי בין תחומים שאני אוהבת ומרגישה בת מזל".

עכשיו, בגיל 60, היא מגשימה חלום נוסף - ספר אישי כ"ירושה" של כוח, אומץ ועוצמה. "טלנובלה" פרטית ואישית שכל מי שמתחבר אליה דרך הספר וההרצאה מוצא נקודות משיקות לחיים, לקשיים ולהתמודדויות שאליהם אנחנו כולנו נדרשים. עלילה פרטית שנוגעת ברגש ומחברת אנשים ברגעים משותפים של שמחה, הצלחה, דאגה ובעיקר אנרגיה חיובית, אופטימיות ושמחת חיים.

יונית קמחי מסכמת: "כשתצאו לטיול הבא, לטיסה, לנסיעה ברכבת או לחופשה על שפת ים, קחו אתכם את הספר. כשתתחילו לקרוא, לא תוכלו להפסיק. ואחר כך תהיו רעבים, מתים מרעב לטרוף את החיים ביופי בעוצמה ובכוח שהם מציעים. ואני? אני כאן. עובדת קשה, חולמת חלומות ומגדלת בת, כלב ואת עצמי".


"חואניטה איילת" מאת יונית קמחי. הוצאת "מדיה 10", 243 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר המחברת:  https://www.tarbutiur.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה