יום שני, 18 בספטמבר 2017

צללים



צללים


מאת גבי זיו
עורכת: עינת יקיר

הוצאת פרדס

*****

107 עמודים, 59 ₪


אני פוסע בהיסוס, דואג שלא ליפול. גופי ארוך וכפוף. עקמת קלה מטה אותו לצדדים ורגליי מסתבכות. אני אוחז בחוזקה במעקה. הרוח קרה ואצבעותיי נוקשות. אני מביט בים, רואה את הגלים בולעים אותי לקרבם והדגים נוגסים בבשרי. הפחד לופת את גופי ואני בודק שהצל לצדי.

במילים אלו נפתח הרומן צללים, ומעורר, למן הרגע הראשון, סקרנות עצומה.
בכוח דמיונה המסעיר ורגישותה העזה של המחברת גבי זיו, נסחפים הקוראים בעקבות דמותו הסגורה והנוגה של אלכס, בחור עדין ונוגע ללב, אשר מנהל מערכת יחסים מורכבת ומפותלת עם צלו, ישות קיימת לא קיימת, נוכלת-אוהבת. הצל, אשר קנה את מקומו בעולמו של אלכס משחר ילדותו, לא מרפה ממנו גם בבגרותו, גם כאשר הוא מבקש ונאבק, גם כאשר ניתנת לו הזדמנות לשקם את חייו בכוח האהבה שהוא מגלה לליזי, נערה צעירה ותמימה, המחפשת אף היא בית של ממש.
בתוך סיפור האהבה הנרקם בין השניים יתמקם הצל במלוא עוצמתו, יחולל פלאים ואסונות, ויוליך אותם, בנפתולים מייסרים, אל הסוף המפתיע.
זיו משכללת כאן את יכולותיה הדרמטיות-תאטרליות הייחודיות, ובודה עלילה קפקאית מרתקת, אך כזו שבד בבד, לא חדלה לחפש את החמלה בעולמנו.
צללים הוא ספרה השלישי של זיו.



גבי זיו  - קורות חיים

בוגרת האוניברסיטה העברית  בירושלים  בסוציולוגיה, חינוך ועבודה סוציאלית.
בתחילת דרכה עסקה בהוראה (זכתה בפרס חינוך על יצירת משחקים לימודיים לגיל הרך) והתמחתה בטיפול בילדים חריגים , הנחיית קבוצות ועוד.
פעלה בתחומים שונים של עבודה סוציאלית (ביניהם בבית חולים במחלקה פסיכו-אונקולוגית) והתמחתה בבריאות הנפש (ביניהם טיפול במשברי חיים של העלייה הרוסית).
בד בבד הייתה מעורבת בתחומים מיסטיים רבים  ועסקה ביעוץ  וטיפול אישי. ביעוץ שילבה ידע טיפולי עם כירולוגיה ( קריאה בכף היד)   וקריאת מפה אסטרולוגית.  הייעוץ  התמקד בטפול קצר טווח והתערבות במשבר.
ילידת חיפה. בת יחידה להורים יוצאי רוסיה. עד גיל חמש לא דיברה עברית, רק רוסית. בילדותה הייתה מוקפת בסיפורים מיסטיים,  אומנות וספרות.
מזה שבע עשרה שנה מתגוררת בתל אביב אחרי שהתגוררה שנים רבות בירושלים.
אם לשלושה ילדים בוגרים, בעלת אוסף של בובות עתיקות , המבטא את התעניינותה באומנות ותאטרון.
ב2011 יצא לאור ספרה הראשון "מ. וילדת הירח". ולאחר מכן ספרה "יורי". "צללים" הוא ספרה השלישי. את כל ספריה ערכה עינת יקיר.
בכתיבתה היא עוסקת בדמויות שוליים בבדידותם ובנפשם השסועה. גם בספר זה  היא עוקבת אחר דמויות חריגות ועולמם ההזוי והמטלטל. הספר משקף את עולמם הנפשי של פגועי הנפש ומאמין במרפא על ידי יצירתיות, חסד, מגע ואהבת אמת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה