יום שישי, 31 במרץ 2017

"הודו – הדיסנילנד שלי" מאת זהבה שילון

ספר חדש: "הודו – הדיסנילנד שלי" מאת זהבה שילון




"הודו – הדיסנילנד שלי" מאת זהבה שילון בהוצאת "ספרי צמרת", מציע לקוראים להצטרף ל- 148 ימים של התנסויות חדשות, ניגודים מוחלטים, עליות וירידות, חששות קטנים והנאות גדולות בדיסנילנד ושמה הודו.
בספרה מגוללת זהבה בהומור, בכנות וברגש, את חוויותיה כתרמילאית בגיל השלישי במהלך שני מסעותיה בהודו המופלאה. דרך מנעד מגוון של מראות, ריחות, קולות, טעמים ותחושות ממעמקיה של הודו, היא מתארת את המפגשים החדשים והמרתקים שלה עם תרבות ומנהגים מעולם אחר, ועם אנשים איתם רקמה מערכות יחסים מיוחדות. כל זאת על רקע המפגש המחודש שלה עם עצמה, עם משפחתה, עם עברה וזיכרונותיה מבית הוריה ניצולי השואה ומימי עבודתה כדיילת אוויר באל על, ועם תובנות ורגשות שנולדו בתוכה תוך כדי תנועה.
המוטו שקופץ לעיני הקוראים תחת כל דף רענן בא לידי ביטוי במסר שזהבה מנסה ומצליחה להעביר: מגיע לנו לאפשר לעצמנו. היא עצמה מימשה מוטו זה הלכה למעשה, כאשר העזה לקום ביום בהיר אחד ולצאת למסע להודו הרחוקה. היא עשתה זאת חרף מבטי התדהמה שנעצו בה בני משפחתה, למרות ההפחדות שהשמיעו באוזניה מכרים מכל עבר, ותוך שהיא מודעת לקשיים שיעמדו בפניה. ברגע של הארה הבשילה בה התובנה לראות בהודו מעין דיסנילנד שופע מתקנים מפחידים, מרגשים ומהנים כאחד. ההשוואה לדיסנילנד הייתה לה לעוגן בטוח בכל רגעי הקושי ומצבי המצוקה, בגסט-האוסים נידחים, באשרם, בבית אמא תרזה, בתקופת הפיגוע במומביי ועוד. כך התאפשר לה לחוות כל רגע עד תום, ולמצות את כל המגוון שהציע לה הלונה פארק ההודי על שלל מתקניו.

מי שמחפש יומן מסע או ספר הדרכה למטיילים בהודו לא ימצא אותו בספר זה. מי שמחפש חיזוק להתחלה חדשה ולתעוזה בכל גיל, יוכל להצטייד בכך תוך התענגות על הכתיבה השוצפת בסגנונה המיוחד והאישי של זהבה. בלי יומרות ובלי התייפייפות היא מזמינה את הקוראים להצטרף אליה ל-148 ימים של התנסויות חדשות, ניגודים מוחלטים, עליות וירידות, חששות קטנים והנאות גדולות בדיסנילנד ושמה הודו. ולהעז. כל אלה מתובלים בנדיבות בתבלינים "תוצרת הודו" שלא ניתן להתעלם מניחוחותיהם העזים ומטעמם המיוחד.
זהבה שילון (69), תושבת תל אביב, נשואה לאיש הטלוויזיה יגאל שילון, עימו גידלה את ארבעת ילדיהם, ידועה בעשייתה ההתנדבותית רבת השנים בתנועת ויצו ומחוצה לה.

"הודו – הדיסנילנד שלי" מאת זהבה שילון. הוצאת "ספרי צמרת", 224 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה www.netbook.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה