יום שני, 13 במרץ 2017

ספר ילדים חדש: "גיבורים על מפלצות"

ספר ילדים חדש: "גיבורים על מפלצות" מאת דליה בר-אל


                                                                                             
לפעמים כולנו פוחדים... במיוחד ילדים... פוחדים מהחושך שמכסה את החפצים המוכרים, פוחדים מחריקות ורשרושים לא מזוהים, פוחדים מהלילה שעלול להביא חלומות רעים וממפלצות שמסתתרות בבתים. פוחדים ממה שלא יודעים, ופוחדים להישאר לבד ללא ההורים. (מתוך עטיפת הספר "גיבורים על מפלצות")

ספר הילדים "גיבורים על מפלצות" מאת דליה בר-אל בהוצאת הספרים אוריון מזמין את הקוראים הצעירים ללמוד איך להיות גיבורים על מפלצות ופחדים. הסופרת והמאייר מלווים את הילדים מרגעי שקיעת השמש בערב ועד זריחתה בבוקר, מהשעות שבהן הפחדים מתעצמים ועד לרגעים בהם הפחדים מתפוגגים. הילדים מזדהים עם התכנים ונהנים משלל עצות כיצד לפוגג את הפחדים: בעזרת מחשבות טובות, בעזרת ציורים, בעזרת אור ופרחים, בעזרת ההורים ורעיונות נוספים.

בספר 22 שירים שכולם על פחדים - פחד מחושך, מחלומות רעים, פחד להישאר לבד, פחד ממפלצות, פחד מהלא נודע. הספר מתחיל בתיאור הלילה שיורד על העולם ומביא איתו כוכבים, אבל גם חלומות רעים ופחדים. בהמשך מתוארים הפחדים, כשבכל שיר יש גם הצעה איך להתגבר על הפחד. הספר מסתיים  עם סיומו של הלילה, זריחת השמש, והתפוגגות הפחדים.

בסיומו של כל שיר מופיעה שאלה שמכוונת את הקורא למחשבה נוספת. שאלה שמסייעת לקוראים לברר לעצמם את הרגשות שהתעוררו בהם בזמן הקריאה ומסייעת להם בהתמודדות עם הפחדים ובהשתחררות מהם.

הספר מיועד לילדים בגילאי 8-3 ולהוריהם, לקריאה לשם הנאה ומומלץ לעבודה חינוכית וטיפולית.

השירים מלווים באיורים המקוריים והססגוניים של המעצב והמאייר צבי פדלמן. פדלמן הוא ראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון אבני. שימש כארט-דירקטור בכיר במשרדי פרסום מובילים, עיצב ואייר למעלה מ- 200 ספרים למבוגרים וילדים.
                                                                     
דליה בר-אל, נשואה ואם ל- 3, ילידת ותושבת פתח תקוה, סופרת ומשוררת שפרסמה עד היום 41 ספרים, רובם לילדים. יצירותיה נכללות באנתולוגיות ונלמדות בבתי הספר היסודיים. כתיבתה מתאפיינת ברגישות לעולמו הפנימי של הילד ולחוויותיו בבית, בחברת הילדים ובעולם המבוגרים.

דליה בר-אל בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ובספרות אנגלית מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר אילן. למדה לתואר שני בעבודה סוציאלית והשתלמה בתרפיה באמנות ובקורסים מקצועיים רבים נוספים. עבדה כעובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים, בבית חולים השרון (בעיקר במחלקת ילדים, תינוקות ויולדות), ועבדה שנים רבות באסותא, כעובדת סוציאלית של הוועדה לענייני הריון, ועדת השתלות, ומתן חוות דעת.

על ההשראה לכתיבת הספר מספרת דליה בר-אל כי "פחדים הוא אחד מנושאי הכתיבה האהובים עליי. כתבתי בעבר גם שירים וגם סיפורים שמוטיב הפחד מופיע בהם בצורות שונות. אני מזדהה עם ילדים שפוחדים כי גם אני פחדתי מכל מיני דברים בילדותי וגם היום אני פוחדת מכל מיני דברים. לכתוב על פחד זה כייף כי אני יכולה לגעת בפחד ובזמן הכתיבה להיסחף עם הדמיון למקומות שלא חשבתי שאגיע אליהם ואני גם יכולה להציע פתרונות  איך להתגבר על הפחדים".

איך את ממליצה להורים לעבוד עם הילדים ועם הספר? "אני מציעה להורים לקרוא את השירים לילדים שאינם יודעים עדיין לקרוא, לשאול אותם מה הם רואים בציור הנלווה לכל שיר, לדובב אותם אם גם הם חשים כמו הילד או הילדה המתוארים בשיר ולעודד אותם לענות על השאלה בתחתית כל עמוד. ילדים שכבר קוראים בעצמם ישמחו לדבר על מה שקראו ולשתף את ההורה בתחושות שלהם. כמובן שבהמשך יכולים ההורים לשתף את הילדים בחוויותיהם שלהם כילדים ולספר להם שפעם גם הם פחדו מכל מיני דברים".

דליה בר-אל מספרת: "כיום אני עובדת על ספר נוסף, רומן הומוריסטי למבוגרים".

"גיבורים על מפלצות" מאת דליה בר-אל. איורים: צבי פדלמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 8-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

                       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה