יום חמישי, 5 בינואר 2017

ניצוצות של קדושה – מחוכמתו של הבעל שם טוב

ספר שלישי בסדרת 'אמרות טהורות' מחוכמתם של גדולי ישראל

ניצוצות של קדושה – מחוכמתו של הבעל שם טוב



"ניצוצות של קדושה", הוא ספר קטן מחוכמתו הגדולה של הבעש"ט – הבעל שם טוב. ספר שלישי, בסדרת 'אמרות טהורות' – מחוכמתם של גדולי ישראל, בהוצאת אלומות מבית 'דני ספרים', ובו אוסף מאמרותיו של הבעש"ט.

למרבה האירוניה ובניגוד לחשיבות דמותו, קורות חייו של הבעש"ט לוטים בערפל. אגדות רבות מתהלכות סביב לאישיותו והנהגותיו, כאשר מציאות ודמיון משמשים בהן בערבוביה.

מי שיסד את תנועת החסידות וחולל מהפכה בעולם היהודי נולד כבן יחיד להוריו וגדל כילד יתום. בשעת מיתת אביו נכח במקום, ומילותיו האחרונות שאמר לו עתידות להשפיע רבות על אישיותו ועל תנועת החסידות כולה: "בני, אל תירא משום דבר, רק מהקב"ה עצמו; ואהוב בפנימיות לבבך כל יהודי בלי הבדל מי הוא ומה הוא עושה".

ההערצה הבלתי רגילה לבעש"ט, שהחלה בחייו והלכה וגברה לאחר מותו, קיימת ומתעצמת בימינו: תנועת החסידות פורחת, מחיה את ליבותיהם של יהודים רבים ומהווה כיום את התנועה האורתודוקסית הגדולה ביותר. ביטויים שלה אנו מוצאים בכל קהילות ישראל, ואף בקרב אלה שלא קיבלו בתחילה את שיטתו הרוחנית.

לפניכם אוסף מאמרותיו. בנוסף מוזמנים הקוראים לעיין בפרקי חייו המרתקים של הבעש"ט, כפי שהועלו על הכתב על-ידי חיים לוריא, ולעמוד על  אישיותו המיוחדת ודרך הילוכו.

ניצוצות של קדושה, הוא ספר מתנה מושלם.

ספרים נוספים בסדרת 'אמרות טהורות': הנפש הבריאה - מחוכמתו הגדולה של הרמב"ם; התום והיושר – מחוכמתו של הרב קוק.
                                                                                                                                             
מתוך הספר:
...וְשָׁאַלְתִּי אֶת פִּי מָשִׁיחַ, אֵימָתַי אָתִּי מַר, וְהֵשִׁיב לִי: בְּזֹאת תֵּדַע, בְּעֵת שֶׁיִּתְפַּרְסֵם לִמּוּדְךָ וְיִתְגַּלֶּה בָּעוֹלָם וְיָפוּצוּ מַעְיְנוֹתֶיךָ חוּצָה מָה שֶׁלִּמַּדְתִּי אוֹתְךָ וְהִשַּׂגְתָּ, וְיוּכְלוּ גַּם הֵמָּה לַעֲשׂוֹת יִחוּדִים וַעֲלִיּוֹת כָּמוֹךָ, וְאָז יִכְלוּ כָּל הַקְּלִפּוֹת, וְיִהְיֶה עֵת רָצוֹן וִישׁוּעָה. (כֶּתֶר שֶׁם טוֹב, א)

הָעַכְבָּר יָרֵא מֵחָתוּל, וְחָתוּל יָרֵא מִכֶּלֶב, וְכֶלֶב מִזְּאֵב, וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה יֵשׁ בָּאָדָם אֶחָד יָרֵא מֵחֲבֵרוֹ. וּלְמַעְלָה מִזֶּה יֵשׁ יִרְאָה פְּנִימִית, יִרְאַת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ. (כֶּתֶר שֵׁם טוֹב, קפ)

הַבְּכִיָּה הוּא רָעָה מְאוֹד, שֶׁהָאָדָם צָרִיךְ לַעֲבֹד בְּשִׂמְחָה. רַק אִם הַבְּכִיָּה מֵחֲמַת שִׂמְחָה, אָז טוֹבָה הִיא מְאוֹד. (צוואת הריב"ש, מה)

כָּל דָּבָר שֶׁאָדָם לוֹבֵשׁ אוֹ אוֹכֵל אוֹ מִשְׁתַּמֵּשׁ בִּכְלִי, הוּא נֶהֱנֶה מֵהָרוּחָנִיּוּת שֶׁיֵּשׁ בְּאוֹתוֹ הַדָּבָר, כִּי לוּלֵא אוֹתוֹ הָרוּחָנִיּוּת לֹא הָיָה שׁוּם קִיּוּם לְאוֹתוֹ דָּבָר. (כֶּתֶר שֵׁם טוֹב, ריח)

סוּר מֵרַע וַעֲשֵׂה טוֹב - פֵּרוּשׁ שֶׁיַּעֲשֶׂה מֵרַע טוֹב. (כֶּתֶר שֵׁם טוב, סט)

ניצוצות של קדושה – מחוכמתו של הבעל שם טוב. סדרת 'אמרות טהורות' בעריכת: תמי ברנדווין, הוצאת אלומות מבית "דני ספרים", 192 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה