יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

נסטרן מאת רחל גבריאל

ספר חדש:
נסטרן מאת רחל גבריאל



"נסטרן" מאת רחל גבריאל בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור אהבה מרתק, נוגע ללב ורצוף תהפוכות. רומן מרגש ועוצר נשימה מתחילתו ועד סופו. הוא מתחיל ונגמר בתל אביב ועובר בדרך-לא-דרך באיראן זמן קצר אחרי המהפכה.

לפני מותה משביעה אסתר, אמה של שרה שרק בתום השלושים למותה תוציא מהמחסן שבחצר ביתם קופסא שהטמינה שם מיום שעלו לארץ מאיראן. לאחר מות אמה כשפותחת שרה את הקופסא היא מוצאת בתוכה צרור מכתבי אהבה מרגשים מבחור בשם עזיז המיועדים לנערה בשם נסטרן. שרה שלא שמעה מעולם את השמות האלה ואת הקשר שלהם לאמא שלה, פונה לדוד מנשה, אחיה של אמה אסתר שיעזור לה בפתרון התעלומה. "את פותחת פה תיבת שרצים שתשנה את כל מהלך חייך", מזהיר אותה הדוד, אך היא מתעקשת לפתור את תעלומת המסתורין שאפף תמיד את אימה. באין ברירה הוא נותן לה כתב יד שכתב אחיו הסופר שאול ארזן בו סיפור קורות חייה הטרגיים של נסטרן.

המכתבים פותחים בפניה צוהר לסיפור משפחתה הקשה: לקורות חייה הטרגיים של נסטרן ואהבתה האסורה לעזיז, בנו של בעלה האכזר, לגורלם של זוג האוהבים ולבסוף לקשר שלהם לשרה ולבקשת הסליחה של אמה שהוצמדה בפתק לצרור המכתבים.
                                                                                                               
רחל גבריאל, (ילידת 1945), אם ל-4, תושבת גני תקווה, עבדה שנים רבות כאחות בבית ספר ברמת גן. לפני כאחת עשרה שנים גילתה את כישרון הכתיבה שהיה חבוי בה והחלה לכתוב. "נסטרן" הוא הרומן הרביעי שכתבה.  ספריה הקודמים: "תבקשי חזק" (הוצאת גוונים-חלונות, 2008), "שמרי נפשך" (הוצאת צמרת, 2011), "נתיב הבריחה" (הוצאת סטימצקי, 2014).
                                                                                                                                            
רחל גבריאל מספרת שבספרים שלה יש הרבה יסודות אוטוביוגרפים מחייה. היא משלבת אירועים מחייה, אך מבקשת ליצור רומנים מרתקים בעלי תובנות ותקווה. הספרים הם לא ממש אוטוביוגרפיה, אולם הרגשות אותנטיים בהחלט. כתיבת ספרה החדש "נסטרן" ארכה למעלה משנה. "אינני יודעת בדיוק מה היה הטריגר שגרם לי לשבת ולכתוב את הסיפור, ייתכן שהרצון לשמר מקצת מהסיפורים ששמעתי על חיי משפחתי באיראן. הספר נכתב לזכרה של אמי היקרה שנפטרה, בהיותי בת שלוש שנים בלבד. העלילה מתרחשת ברובה באיראן. הסיפור הוא פרי הדמיון ברובו, אך עלילות ודמויות בו נלקחו מסיפורים שסיפרו לי אחיי ואחותי".

רחל גבריאל מספרת שלאחרונה החלה בכתיבתו של הרומן החמישי שלה.
                                    
"נסטרן" מאת רחל גבריאל. הוצאת הספרים "אוריון", 381 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה