יום שני, 8 באוגוסט 2016

התיק של אלפסי


התיק של אלפסי


מאת: מרים דובי-חזן

הוצאת דוקוסטורי

* * * * * *  
(157 עמודים)
"התיק של אלפסי" הוא סיפור מרתק על מפגש בין שניים שלכאורה אין ביניהם נקודת מפגש: גרטה וייסברוט, קשישה ירושלמית אלמנה ובודדה, שמשוטטת בעיר בלילות וחווה שוב ושוב את איימי ליל הבדולח ואת פרידתה מהוריה, ומהלכת על הגבול שבין שפיות להזיה; ורפי אלפסי, עובד סוציאלי שנשלח לנסות לשכנע אותה לעבור לבית אבות, ומתמודד עם כתם מכאיב מעברו, עם זיכרונות קשים ממשפחתו, עם בוס אטום ועם ספקות עצמיים מייסרים. יהודים ופלסטינים, אשכנזים ומזרחים, צעירים וזקנים, עיירת מצוקה וקיבוץ, ראציו ומיסטיקה, הורים וילדים, עבר ועתיד – כור ההיתוך החברתי של מדינת ישראל מתואר במבט נוקב ואנושי וברגישות גדולה.

את הספר ניתן להזמין דרך משרדי דוקוסטורי

בטלפון 097419471


מחיר ספר אחד כולל משלוח 45 ₪; מחיר שני ספרים כולל משלוח 80 ₪;
מחיר 3 ספרים כולל משלוח 100 ₪
המחיר מתייחס לספרים: "לשמור על השפיות", "התיק של אלפסי" ו"מלון מולדת"



מרים דובי-חזן, היסטוריונית, עיתונאית וסופרת, נולדה ב-1945 במחבוא באמסטרדם, ביום בו מתה אנה פרנק. ב-1962 עלתה ארצה לבדה, בהיותה בת 17. מאז 1979 מתגוררת ברעננה.
בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל (אונ' ירושלים), בעלת תואר שני בעיתונאות (אונ' תל אביב) ותעודת לימודי גרונטולוגיה (אונ' חיפה). דוברת 6 שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית, רוסית ויידיש.

פרסמה 8 ספרים בעברית ובהולנדית, ביניהם: "שיחות ביני לבין עצמי באושוויץ" (2002); "ביום שאנה פרנק מתה" (2004); "מלון מולדת" (2014); "התיק של אלפסי" (2016) ו"לשמור על השפיות" (2016). כמו כן, חיברה ופרסמה מאמרים רבים.

לחמה למען הכרה בניצולי שואה ללא מספר, ובעקבות מאבק זה, פרסמה בהולנד את ספרה הראשון בשם "יהודים ללא מספר". הספר ראה אור בעברית תחת השם "ביום שאנה פרנק מתה".
שימשה כעשר שנים יו"ר ארגון עולי הולנד בישראל וב-1998 קיבלה תואר אבירות ממלכת הולנד, על פעילותה בהתנדבות למען ניצולי שואה הולנדיים בארץ.

במשך כ-20 שנה עבדה כמנהלת מרכזי קליטה של הסוכנות היהודית, וקלטה עשרות אלפי עולים. הייתה הראשונה שקלטה את עליית יהודי אתיופיה בישראל. עבדה כשלוש שנים כאחראית על התעסוקה המוגנת של העיוורים בארץ, והייתה אחראית על 15 מועדוני עיוורים.
במשך כ-4 שנים ניהלה את מחלקת הארגון והחינוך של "ויצ"ו" העולמית ופעלה למען החינוך היהודי בתפוצות.
ב-1994, לאחר שסיימה את לימודי העיתונאות, החלה לעבוד ככתבת בתוכנית רדיו הולנדית, ב"פוקס ניוז", וכעיתונאית באזור השרון.


מרים מקדישה את חייה לתיעוד סיפורי חיים במסגרת הוצאת "דוקוסטורי", אותה ייסדה לפני כ-19 שנים (1998).

הוצאת "דוקוסטורי" נחשבת לאחד מגופי התיעוד המשמעותיים ביותר בארץ ובעולם, של סיפורי העם היהודי ונחשבת לחלוצה ומובילה בארץ בתחומה.
"דוקוסטורי" מתמחה בהפקת ספרים המתעדים סיפורי חיים, ביוגרפיות אישיות וספרי הנצחה. לצד סיפורי חיים אישיים, מבצעת "דוקוסטורי" פרויקטים של תיעוד עבור חברות, ארגונים ויישובים המעוניינים לתעד את קורותיהם, מימי הקמתם ועד היום.
"דוקוסטורי" הוציאה, במהלך פעילותה, למעלה מ-900 ספרים, מהם מאות ספרים של ניצולי שואה בשפות שונות (עברית, אנגלית, צרפתית והולנדית), שלושים מתוכם כתבה מרים בעצמה. חלקם הגדול של הסיפורים לא נחשף מעולם.
בין הסיפורים, סיפורים יוצאי דופן של ניצולי שואה, בני תשעים ומעלה, המספרים לראשונה את סיפורם, אותו לא חשפו מעולם.
כך נבנה לו, במהלך השנים, מאגר חומרים ייחודי ורב ערך, מאגר בו מגלים עניין ספריות, מכוני מחקר ומוסדות אקדמיים בארץ ובעולם.


ההוצאה פועלת מרעננה ומספקת את שירותיה בארץ וברחבי העולם. להוצאה צוות מוכשר ומקצועי של עשרות סופרים, עיתונאים, עורכים לשוניים, מעצבים גרפיים  ומתרגמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה