יום ראשון, 10 ביולי 2016

"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות"

ספר נוער חדש:

"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות" מאת אלכס פז-גולדמן



"ברגע הראשון חשבתי שזאת מקהלת חתולים מייללת, ואז קלטתי שזה בעצם בכי של ילדים. הלב שלי אמר שקרה משהו איום ונורא בבית שלנו. אולי יותר גרוע מאותו לילה שבו עמית ואני בכינו עד הבוקר, אבל לא היה לי זמן לזיכרונות עצובים. התחלתי לרוץ במעלה המדרגות, אפילו בלי לספור אותן כמו שאני עושה בדרך כלל. בקומה השנייה כבר ראיתי שדלת הבית שלנו חצי-פתוחה. דילגתי את שבע-עשרה המדרגות האחרונות לקומה השלישית, דחפתי את הדלת ונכנסתי. ציפיתי לרע מכול. באמצע הסלון עמדה אמא, ידיה לצדי גופה, ומבטה מושפל. עמית אחותי הגדולה עמדה מולה אדומה וסמוקה מבכי ושביט אחי הצעיר ישב על הרצפה וייבב. כולם נראו בריאים ושלמים. לא היה דם על הרצפה".
ב"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות", ספרו הרביעי לבני נוער של הסופר אלכס פז-גולדמן, בהוצאת הספרים "אלוש", פונה המחבר  לילדים אשר הוריהם התגרשו ואשר מתקשים למצוא ספר שמתקשר רגשית לתהליך הקשה שהם עוברים. בנותיו חוו תהליך מורכב זה ותקופה ארוכה הוא חיפש ספר ילדים שמציג  בהומור וברגישות את הנושא ולא מצא. ספרו אינו חושש לומר את האמת - לא קל לחוות גירושין: יש דמעות ורגשות אשם, אך עם מעט בדיחות דעת אפשר להתגבר ולהתבגר. אין זה רק סיפור על גירושין אלא גם על מערכות יחסים בין ילדים. מסע החיפושים אחרי חתולה שספק נעלמה, ספק איבדה דרכה, ספק נחטפה, רצוף תפניות ומהפכים, מזימות והזמות, אך מעבר לכול הוא מבחן לחברות אמת שעומדת למבחן וצולחת אותו.
           
בעלילה סיפורה של דלית שברגע אחד התהפך עולמה כשנודע לה שרוקפור, החתולה הקטנה הלבנה שלה נעדרת. כנראה חמקה החוצה כשהדלת הייתה פתוחה. לצרות אין קץ: חיפוש בסביבה הקרובה לא הועיל ואבא נפל לפח – פשוטו כמשמעו - את המודעה שהכינה אימה תלש רום היפה והשחצן מלוח המודעות בכיתה ויד נעלמה תלשה את המודעות מהעצים ומעמודי החשמל – אולי זה שוב רום?! רוקפור לא נמצאה גם כשעלה לפייסבוק דף מיוחד והמצב החמיר כשהתקבלה ההודעה המצמררת מג'ק המרטש, האם זה הרוצח הידוע? המתח המצטבר הזה מאיים על שלומם של הקוראים –מזל שהספר כתוב בהומור מתחילתו ועד סופו.
                                                       
אלכס פז-גולדמן (יליד 1955), גרוש ואב לשלש בנות ובן, תושב תל אביב, סופר ילדים ונוער. הוא בעל תואר ראשון במדע המחשב מהטכניון ותואר שני בתוכנית למחקר תרבות הילד באוניברסיטת תל-אביב. הוא מחלק את זמנו כמנהל כללי של קבוצת פיתוח באמריקה ובין כתיבת סיפורים וספרי ילדים ונוער בהם הוא שוזר את ההוויה הישראלית של היום ושל שנות השישים. ספריו הקודמים  נבחרו למצעד הספרים של משרד החינוך וזכו לשבחי הביקורת ואחד מהם אף עובד למחזה מצליח. "עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות" הוא ספרו הרביעי לבני נוער.

אלכס פז-גולדמן מספר: "אני עובד על ספר נוער חדש המספר על פרשה שהסעירה את המדינה בשנים 1955 עד 1957 ואשר מעוררת מחלוקת עד היום.  גיבורי הספר יהיו גיבורי הספרים הקודמים: מוטי וראובן והמשפחות שלהם. אני עדיין בשלב המחקר".

אלכס פז-גולדמן – ספרים:
"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות", הוצאת אלוש, 2016.

"תעלומת העיניים השחורות-כחולות", הוצאת כנרת, זמורה ביתן, 2014: העלילה בקיצור: כאשר לביתה של אורית מור התימנייה מגיע צו גיוס לאחיה יוסף שנחשב למת, מוטי האשכנזי וצבי ה"יקה" מצטרפים אליה לתגלית שתשנה את חייהם לתמיד. הספר נבחר על ידי אתר "צו-פיוס" לספר "הכי ישראלי" שנכתב אי פעם.

"המרגל האבוד והשמלה הירוקה", הוצאת כנרת, זמורה ביתן, 2011. נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך. העלילה בקיצור: כאשר מוטי וראובן בני ה-12 מגלים שלשכונתם השלווה חדר זר מסתורי, הם משוכנעים שמדובר במרגל ערמומי ואכזר. הם מגייסים את כישורי הבילוש שלהם ואת אביבה אחותו היפה של ראובן ויוצאים לעצור את האויב המסוכן.

"הרפתקה בחולות", הוצאת מטר, 2009. נכתב בשיתוף עם איריס ארגמן. נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך ועובד להצגה מצליחה בתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער. העלילה בקיצור: באמצע לילה חשוך מטפסת ענבר לראש מגדל המים האפל ונמשכת אל לבו של מבצע חשאי ולפגישה בלתי נשכחת עם חבורה סודית נועזת ואין לה מושג אם אי פעם תחזור לעולמה המוכר.


"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות" מאת אלכס פז-גולדמן. איורים: יניב טורם, הוצאת הספרים "אלוש", 160 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה