יום ראשון, 8 במאי 2016

ספר חדש: "האב" מאת גיל ססובר

ספר חדש: "האב" מאת גיל ססובר





הרומן "האב" מאת גיל ססובר בהוצאת מסדה, הוא ספר אחד מתוך טרילוגיה, לצד "הרזיגנציה השקטה" ו"דה-פרסונליזציה", שאפשר לקרוא אותה בשלמותה או כל ספר בנפרד.
"האב" הוא סיפור התפרקותו ובנייתו מחדש של בן שחי בצילו של אביו הדגול שנישל את משפחתו הראשונה מהירושה. יש משהו כל כך עמוק בירושה, משהו שנפתח ברגע וכל האמת של מי שכתב אותה מופיעה בה. בשקט, כבר אין עם מי לריב, לצעוק, לשאול - כמה שורות חורצות גורלות.  על רקע נמל יפו, הדייגים וספינה אחת המשולה לנשמתו, עובר הבן טלטלות בגוף וברוח עד שהגורל עושה בו כרצונו.
הספר עוסק בהתפרקותו של הבן ובאיסוף השברים לשם בנייה מחדש של זהותו העצמית. היכולת לתפקד בעולם שהרגע שהבנת שהוא כל כך שונה ממה שחשבת, באופן המהותי ביותר, בתפיסת האב את הבן, הם נושאים המעסיקים את המחבר. בניית ספינת העץ ענקית בנמל יפו משמשת כחיבור בין העולם הפנימי לעולם החיצוני ולשיקום הגוף והנפש.
"ידעתי, אני ידעתי, אני נשבע. אני פשוט ידעתי, לא היה לי אבא, לאימא שלי לא היה בעל, אני ידעתי. לפסיכופט הזה היה דם קר, אלף לטאות יכולות לשכב בשמש אבל לפסיכופת הזה מה שזרם לא היה דם. הוא יכול היה לכתוב אלף מכתבים לאמיר של כווית, לוואקף של הר הבית, אבל להיות בן אדם?! לא היה לי אבא. כל השנים האלה, מה חשבת? איך אתה יכול לקבור איתך אנשים חיים?! ידעתי, אני ידעתי, ידעתי. גם אברהם היית חייב להיות. לזרוק את ישמעאל לאלף עזאזל ולתת הכול ליצחק, פשוט לא היית מסוגל לראות מישהו אחר דופק את הבן שלו ולהישאר בצד. אבל שם הבטיחו לו שזרעו יהיה כחול אשר על פני הים. ערב רב. מה הבטיחו לך הא, חתיכת אידיוט. אני ידעתי. אני נשבע לכם. באימא שלי, אני ידעתי. אף פעם לא היה לי אבא. זה פשוט לא יאומן. יתום, אני יתום. יתום. תמיד הייתי, יתום עם אבא חי. ועכשיו אני יתום עם אבא מת".

גיל ססובר (42), יליד חיפה ותושב יפו. פרסם עד כה 3 ספרים המצטרפים לטרילוגיה חדשה. הפיק והוציא 4 אלבומי מוסיקה. בשנת 2004 הפיק והוציא לאור את ספר הבישול "שבע ארוחות פיתוי" עם מאיר אדוני. בשנת 2006 היה מפיק שותף בסרט "חופשת קיץ" של דוד וולך, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל "טרייבקה" 2007. ב-2009 היה מפיק שותף בסרט "לבנון" של שמוליק מעוז, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל וונציה. ב-2011 היה מפיק שותף בסרט "הנותנת" של הגר בן אשר. ב-2012 היה מפיק שותף בסרט "ד"ר פומרנץ" של אסי דיין. בשנת 2012 הוציא את הספרים "הזכות ליתמות" ו"משתה" (הוצאת כנרת זמורה). "הספר 'הזכות ליתמות' בנוי משלוש נובלות שאחת מהן היא ספר הבכורים שלי - 'מיתה טובה' שערכה ימפה בולסלבסקי שטענה תמיד שאין לי מספיק כבוד לטקסט. היא הלכה לעולמה לפני פחות משנה ואחד הספרים החדשים בטרילוגיה מוקדש לה. אני מקווה שאם הייתה קוראת אותו הייתה חושבת שיש לי יותר כבוד ממה שהיה לי בעבר. בשנת 2014 הוצאתי לאור את 'הים שלנו', ספר על דיג ודגים, בהוצאה עצמית".


האב מאת גיל ססובר, הוצאת הספרים מסדה, 144 עמודים, מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה