יום רביעי, 4 במאי 2016

דה-פרסונליזציה מאת גיל ססובר

ספר חדש: דה-פרסונליזציה מאת גיל ססובר

"פתאום אתה צופה בחיים שלך"



הרומן "דה-פרסונליזציה" מאת גיל ססובר בהוצאת מסדה, הוא ספר ראשון מתוך טרילוגיה, לצד "הרזיגנציה השקטה", ו"האב", שאפשר לקרוא אותה בשלמותה או כל ספר בנפרד.
                                                                                           
"דה-פרסונליזציה" בנוי משלושה חלקים:  'על ירושה ודברים אחרים', 'גאוט' ו'דה-פרסונליזציה'. העוסקים בחייו של המחבר ומתארים את תהליך ההידרדרות הבלתי-נמנע של גופו והפסיכה המחוברת אליו על רקע החיים העירוניים, שבמרכזם התשוקה והמחסום האימננטי שבהגשמתה. בחלק השלישי של הספר מתוארת ההתמודדות עם הפרעת הדה-פרסונליזציה הכוללת סימפטומים של תחושת אוטומטיות, ניהול שגרה יומיומית ללא יכולת לחוות את החיים במלואם, הרגשה שהאדם נמצא בסרט או בחלום, תחושה של האדם שנמצא מחוץ לתהליכי החשיבה והנפש שלו, תחושת נתק מהגוף, חוויות חוץ-גופניות והרגשה כללית של ניתוק מ"האני-העצמי", מהסביבה ומהמציאות.

"אני זוכר את הרגע המדויק, הסתכלתי בטלפון תוך כדי נסיעה, בדרך ליפו, במונית, בדרך הביתה, בצהריים, וממש בפנייה מדרך הים במזלג לכיוון השעון, הרמתי לרגע את המבט והיה ברור לי שאני יכול להגיד לנהג תעצור ליד הבית שלי, אבל בזה זה נגמר. לא היה לי מושג מי זה שיכול להגיד לנהג תעצור, מי נמצא שם ברכב, למרות שידעתי את כל הפרטים, מאיפה באתי, מה הייתה השעה, מי ההורים שלי, מי אני, אבל לא היה לי שום קשר אליו". (מתוך הספר)

הפרעה דה-פרסונליזציה או הפרעת נתק מהעצמי (באנגלית: Depersonalization Disorder או בראשי תיבות DPD) היא הפרעה דיסוציאטיבית (ב- 10-ICD  מסווגת כהפרעת חרדה) שבה הסובל חש רגשות מתמשכים או חוזרים של דה-פרסונליזציה ו/או דה-ריאליזציה. הסימפטומים כוללים תחושת אוטומטיות, ניהול שגרה יומיומית ללא יכולת לחוות את החיים במלואם, הרגשה שהאדם נמצא בסרט או בחלום, תחושה של האדם שהוא נמצא מחוץ לתהליכי החשיבה והנפש שלו, תחושת נתק מהגוף, חוויות חוץ-גופניות, והרגשה כללית של ניתוק מ"האני-העצמי", מהסביבה ומהמציאות.

גיל ססובר (42), יליד חיפה ותושב יפו. פרסם עד כה 3 ספרים המצטרפים לטרילוגיה חדשה. הפיק והוציא 4 אלבומי מוסיקה. בשנת 2004 הפיק והוציא לאור את ספר הבישול "שבע ארוחות פיתוי" עם מאיר אדוני. בשנת 2006 היה מפיק שותף בסרט "חופשת קיץ" של דוד וולך, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל "טרייבקה" 2007. ב-2009 היה מפיק שותף בסרט "לבנון" של שמוליק מעוז, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל וונציה. ב-2011 היה מפיק שותף בסרט "הנותנת" של הגר בן אשר. ב-2012 היה מפיק שותף בסרט "ד"ר פומרנץ" של אסי דיין. בשנת 2012 הוציא את הספרים "הזכות ליתמות" ו"משתה" (הוצאת כנרת זמורה). "הספר 'הזכות ליתמות' בנוי משלוש נובלות שאחת מהן היא ספר הבכורים שלי - 'מיתה טובה' שערכה ימפה בולסלבסקי שטענה תמיד שאין לי מספיק כבוד לטקסט. היא הלכה לעולמה לפני פחות משנה ואחד הספרים החדשים בטרילוגיה מוקדש לה. אני מקווה שאם הייתה קוראת אותו הייתה חושבת שיש לי יותר כבוד ממה שהיה לי בעבר. בשנת 2014 הוצאתי לאור את 'הים שלנו', ספר על דיג ודגים, בהוצאה עצמית".

דה-פרסונליזציה מאת גיל ססובר, הוצאת מסדה, 182 עמודים, מחיר לצרכן  59 ₪, להשיג בכל חנויות הספרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה