יום שלישי, 8 במרץ 2016

התותח



התותח


מסע ההרפתקאות של תותח הארד הגדול
שהכריע את גורל המלחמה!

מאת: ססיל סקוט פורסטר

תרגום: שאול שילו

בעריכת: א. בן-מרדכי

הוצאת אסטרולוג
* * * * * *   
(207 עמודים, 74 ₪)

ססיל סקוט פורסטר, סופר ספרי ההרפתקאות מהמפורסמים ביותר במאה העשרים, מחברם של ספרי ״קצין הצי הורנבלואר״ והרומן הנפלא ״מלכת אפריקה״, מעלה את כתיבתו לשיא נוסף ברומן ההיסטורי המרתק – "התותח".
בעקבות ספר זה, הופק סרט קולנוע רחב יריעה בשם ״על גאווה ועל תשוקה״ בכיכובם של פרנק סינטרה, קרי גרנט וסופיה לורן ובבימויו של סטנלי קריימר. 

״התותח״ הוא סיפורם של חבורת גברים בני ספרד, שנסיבות המלחמה בה כבשו צבאות צרפת הנפוליאנית את ספרד, ליכדו אותם סביב תותח ארד גדול וכבד, שביכולתו להכריע את המערכה. תותח זה שנפל לידיהם היה יכול לחולל את המפנה בקרבות, אולם כדי להפעילו היה על הגברים הצעירים - חלקם ילדים ונערים - להקריב את חייהם.
ססיל פורסטר טווה את הרומן על בסיס עובדות היסטוריות, והנציח לדורי דורות את מלחמתם של לוחמי הגרילה - הפרטיזנים הספרדים - כנגד הצבא הצרפתי. איש לא האמין כי יהיה ביכולתם של הלוחמים, דלי הציוד, לשאת את התותח הכבד, להפעילו ולנתץ את שלטונה של צרפת… אולם הם הוכיחו כי אמונה, נאמנות ואומץ לב יכולים לגבור על כל מכשול.

ססיל סקוט פורסטר הוא שם העט של הסופר האנגלי הידוע, ססיל לואי ת'רוטון סמית ((Cecil Luis Troughton Smith. נולד ב-1899 במצרים (קהיר) ונפטר ב-1966 בהיותו בן 66, בקליפורניה, ארה"ב.

פורסטר נודע בספריו העוסקים בלחימה ימית, ביניהם סידרת "הורציו הורנבלואר" בת 12 ספרים, שגיבורה הוא קצין הצי המלכותי, במהלך מלחמות נפוליאון.


ספריו הנוספים כוללים את "המלכה האפריקאית" שראה אור ב-1935 (הוסרט ב-1951 ע"י ג'ון יוסטון) והספרים “A Ship of the Line ו “Flying Colours” שזכו במשותף ב-1938 בפרס James Tait Black Memorial.
הוא פרסם ספרים של סיפורים קצרים המתרחשים בתקופת מלחמה העולם השנייה, שני ספרי מתח ושני ספרי ילדים.
רומן "אבוד" שלו, “The Pursued”, התגלה בשנת 2003 וראה אור ב-2011בהוצאת "פינגווין".

להלן קישור לדף הסופר בויקיפדיה באנגלית https://en.wikipedia.org/wiki/C._S._Forester



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה