יום ראשון, 17 בינואר 2016

הפיה לפתן צימוקים


ספר מחודש לראשית קריאה

הפיה לפתן צימוקים




מאת יונה טפר

"פעם, לפני שנים רבות, בזמן שהפיות חיו ביערות ובנותיהן הקטנות היו הולכות לבית הספר עם ילדי הקוסמים, נולדה תינוקת קטנה בין שיחי פטל הבר שבקרחת היער ולה ארבעה זוגות של גומות חן... "

כך מתחיל ספורה המופלא של הפיה לפתן צמוקים הקטנה, גיבורת הספר "הפיה ליפתן צימוקים" מאת יונה טפר. זהו ספור אגדה, אך מעבר למעטה הקסום נשקף אלינו במרמז ספור של התבגרות. לפתן צמוקים יוצאת מכר הדשא - ביתה החם והאוהב – אל העולם הזר והמנוכר, למסע של לימוד וחיפוש עצמי, ורק בכוחה לבחור בדרך הנכונה.

הספר כתוב כסיפור אגדה. הכול בו מתרחש כבספר הרפתקאות קסום, אבל מבעד למעטה הקסם הוא עוסק בדברים הכי חשובים שמעסיקים כל ילד וילדה: האם אני מקובל בחברת הילדים? האם כדי להיות 'כמו כולם' עלי לוותר על האישיות שלי?  מה בין טבעי ואמתי למלאכותי, למזויף ולהעמדת פנים? הסיפור נוגע גם בדימוי הגוף - אחת השאלות המדאיגות היום, בשלב יותר ויותר מוקדם, בנות וגם בנים. איך אתה רואה את עצמך?  איך החברה רואה אותך? האם כל מחיר שווה כדי שתאמץ את תפיסת היופי הרווחת? והוא עוסק גם בשאלה איך אתה מתנהג אל הקרובים אליך והכפופים לך?

יונה טפר היא עורכת וסופרת לילדים ולבני נוער. פרסמה מעל 50 ספרים לגילאים השונים.  זכתה במהלך השנים בפרסים רבים, האחרון שבהם הוא פרס מפעל חיים על שם דבורה עומר לשנת 2015.
           

"הפיה לפתן צמוקים" מאת יונה טפר. הוצאה מחודשת. איורים: כרמל בן עמי. הוצאת "דני ספרים", 192 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        
           


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה