יום שישי, 11 בדצמבר 2015

הרפתקאות – סוף קיץ

הרפתקאות – סוף קיץ 

מאת: בלהה קלישר ברנר 

הוצאה עצמית

הרפתקאות סוף קיץ - בלהה קלישר ברנר - אתר נוריתה 
* * * * * * *
ספר לנוער
(127 עמודים, 58 ₪)





"היא רק אמרה שקוראים לו רובי ויותר לא רצתה לדבר עליו. היא התחילה לזלזל בלימודים, והייתה מעתיקה מגלינה כל יום לפני השיעור כדי שיהיה לה מה להראות למורים. ... דורית טרקה את השפופרת. זיעה קרה שטפה אותה. היא מוכרחה למצוא את רובי. לא ייתכן שייעלם כך..."

(הרפתקאות סוף קיץ)

בלהה קלישר ברנר, סופרת תל אביבית מחוננת, מביאה בספרה החדש הרפתקה סוחפת, מלאת מתח ודמיון. הבוחנת את עולמם של בני נוער בסופה של חופשת קיץ.

בלהה קלישר ברנר היא סופרת ותסריטאית. זכתה בפרס טשרניחובסקי לספרות על ספרה "החיים הם הרפתקה שמחה ומאושרת", קובץ סיפורים קצרים בסגנון של ריאליזם פנטסטי.
בלהה, החלה לכתוב לפני יותר מ-25 שנה. השתתפה בסדנה לכתיבה יוצרת בהנחיית פרופ' ארציון ברתנא ובעידודו החלה בכתיבת סיפורים קצרים שהתפרסמו ב"מאזניים". כתבה תסריט בשם "היא כבר תנוח בקבר", מעין פרודיה קומית על המתרחש בבתי חולים.
בלהה כותבת באתר "נשים ברשת" בנושאים אקטואליים ובנושאים הנוגעים לבעלי חיים. בוגרת פסיכולוגיה וזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב. עבדה למעלה מ-40 שנה בבתי חולים. 22 שנים ניהלה מעבדה לזיהוי מחלות אוטואימוניות ב"בלינסון" ו-20 שנה עבדה ב"אסותא", עם ד"ר יוסי אלקלעי מנתח סרטן עור בשיטת מוז.

בעלי חיים קרובים לליבה. היא מגדלת בביתה מספר חתולים וכלב ושייכת ל"מסדר חשאי" של מאכילי חתולי רחוב.
חברה בעמותה "מקלט הקופים הישראלי" שמטרתה להיות מרכז הצלה שיקום וחינוך. העמותה מפעילה את פארק הקופים הישראלי ביער בן שמן, והן מקלט לקופים במצוקה הנמצא בשולי הפארק.

עד גיל 60 הייתה נהגת אוטובוס לשעת חירום וכל שנה נקראה ל-5 ימי מילואים. במלחמת "שלום הגליל" נקראה לעבוד כנהגת נסיעות מיוחדות ב"אגד" הרצליה.

ילידת תל אביב 1945, ומתגוררת בה עד היום. פרט ל-14 שנים בהן התגוררה ברמת השרון. פרשה לגמלאות לפני כשנתיים. נשואה ללא ילדים.

ספריה:
·       "איזה שלנו" – 1990, הוצאת כנרת.
·       "איש ואישה וסיר לחץ" – 1995, קובץ סיפורים קצרים בהוצאת "ספריית מעריב".
·       "החיים הם הרפתקה שמחה ומאושרת" – 1998, קובץ סיפורים קצרים בסגנון של ריאליזם פנטסטי בהוצאת "תמוז".
·       "חתולים וחיות אחרות" – 2004, סיפורים אמתיים על חיות הכרך, הוצאת "אסטרולוג".
·       "לאן נעלם דב שדה" – 2014, הוצאת ספרי מקור.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה