יום שני, 26 באוקטובר 2015

אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין

ספר פנטזיה חדש: אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין מאת עידן ק.


                                                                      
"אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין" מאת עידן ק. בהוצאת הספרים "אוריון" הוא ספר פנטזיה מרתק וקסום לבני נוער, ראשון בסדרה, שמתרחש בתוך עולם חבוי של טלקינזיס.

העלילה לוקחת אותנו לטלהוויליג', עיירה חבויה במרכז ארצות הברית המתהדרת בחומות עתיקות, ממש כמו פעם. אנשים לא רואים אותה כי הממשל הגדיר את האזור שלה כאזור צבאי סגור למבקרים ורק רמי דרג יודעים על קיומה. על המקום שומרים אנשי העיירה. הם יכולים לגרום לכל רכב שיתקרב יותר מדי בשבילים המוסתרים אליה, להסתובב. הם עושים זאת בשקט בעזרת היכולות הטלקינטיות והטלפתיות שהם ניחנים בהן. מלבד מקרים חריגים בהם אף אחד לא מאמין למטייל משוגע שנשבע שמצא מקום מוזר, הכול מתנהל על מי מנוחות.
                     
איידן, גיבור הסיפור, לא מכיר דבר מלבד העולם הרגיל, ולמיטב זכרונו, מעולם לא הזיז חפץ בלי לגעת בו ומעולם לא ביקר בעיירה של אנשים שיודעים לקרוא את מחשבותיו. מעולם גם לא הואשם איידן בהפנוט מישהו בעל כורחו. חרב? הוא מודה שתמיד רק חלם להחזיק אחת. מפגש בלתי צפוי עם דמות צפויה עוד פחות, הוביל את איידן למכתב מסתורי שהמתין לו שנים רבות. מכתב זה משנה את חייו ללא הכר - לגורל שתוכנן בעבורו בטרם לידתו. איידן מוצא את עצמו מוקף טלקינזיס וטלפתיה, חברים נאמנים, אך גם אויב אימתני שהיה מעוניין להניח את ידיו דווקא עליו. אויב גדול מדי בשבילו, אולי אף גדול מכל העולם הקסום והבטוח שאיידן הספיק כבר להכיר ולהתאהב בו.

כל מקום וצרותיו: לעיירה ה-"טלהוויליג'" אויב מושבע - תושב העיירה לשעבר. בעזרת קבוצת התומכים שאסף עם הזמן מצליח לפגוע בטלהוויליג', ואף לשבות קבוצת אנשים ממנה, קבוצת פורעי חוק אמנם שהחליטה "לטפל בו", אך תושבים נאמנים של הטלהוויליג' מאידך גיסא. אחרי ששבה אותם, מצליח איש זה לבצע עליהם ניסויים מחרידים שיהפכו את צאצאיהם שייוולדו להם מכאן ואילך, לבעלי הילה בעלת פוטנציאל גבוה. הילה-אאורה-שדה אלקטרו מגנטי הוא שמייחד את תושבי עיירות אלה. הילה בעלת צבע חזק נותנת לרוב יכולות טלקינטיות. דברים רבים משפיעים על ההילה, אפילו מצב הרוח עושה זאת, ואת עובדת יכולת שינוי צבעי ההילה הוא מנסה לרתום לטובת ניסוייו. כאשר מצליח אויב הטלהוויליג' בניסוייו, הוא מותקף מצד הטלהוויליג', ובמלחמה זריזה, אך עקובת דם, הוא מנוצח - ויציר כפיו, הצלחת ניסוייו, ילד שהצליח לגרום להילתו להיות בצבע שרצה, נלקח ממנו. במהלך הבריחה מהמקום, מצליח מארב לגרום לאנדרלמוסיה בקרב מצילי הילד והפעוט נשאר באמצע היער בשעת לילה לבדו, נתון לחסדיו של עובר אורח מסתורי שלא משתייך לאף אחד מהקבוצות המתכתשות.

זהו ספרו השני של עידן קנוחן בן 27 מירושלים. נולד בבת-ים וגדל כחילוני עד גיל 8. מגיל שנתיים עד גיל 8 גר באורוגוואי, שם החלו הוריו בתהליך איטי של חזרה בתשובה. עד גיל 10 כבר חבש כיפה. בגיל 11 עבר לירושלים ומשפחתו הוגדרה חרדית. בגיל 17, כתב את ספרו הראשון "השבר" (הוצאת מייזליק) שנמכר באלפי עותקים. הטריגר לכתיבת ספרו הראשון היה רצון עז לעסוק במשהו שקשור לקולנוע. "עשיתי כמה דברים בשביל זה - הלכתי למנחם גולן ונתתי לו רעיון לסרט. הוא החזיר לי מכתב נחמד והציע לי לפנות עם הרעיון שלי לאנשים שיש להם אפשרות להפיק סרט כזה. רציתי לכתוב תסריט על סיפור שהמצאתי, אך בזמן כתיבתו הפך התסריט לספר. בגיל 18 סיימתי אותו בפעם הראשונה והזדעזעתי מהתוצאה. בגיל 19 שכתבתי את הספר לשביעות רצוני. לספר קראתי בתחילה 'סאן אנדראס', על שם השבר המככב בספר. כששלחתי אותו להוצאות שיניתי כותרתו ל'השבר'. המעניין הוא שלפני מספר חודשים יצא לאקרנים סרט שנקרא 'סאן אנדראס' וסיפורו דומה מאד לספר שלי".

עידן קנוחן מספר כי ספרו השני "אדון הטלקינזיס", "נוצר לי בראש בגיל מוקדם יותר מכתיבת הספר הראשון. לא היה זה רעיון לספר, אלא רעיון כללי שמאד רציתי שיהיה וחיפשתי הרבה בספרות ובקולנוע אם כבר יש דבר כזה. כנער מאד רציתי לראות דבר כזה. משלא מצאתי, היה לי קשה לקבל שאין דבר בדיוק כזה, ויצרתי בראשי קבוצה קטנה של אנשים שקבעה מפגשים בדירה לחקירת יכולות טלקינטיות, ליישום ולימוד היכולות האלה בעצמם. את ההשראה ליכולת הטלקינטית קיבלתי בגיל 14 לערך, אני לא מצליח לזכור בדיוק מהיכן. מן הסתם מאיזשהו סרט, אבל היכולת הטלקינטית וגם הטלפתית אשר הבנתי שהן 'אחיות', קסמה לי הרבה יותר מכל יכולת אחרת שראיתי על מסך. יתכן שהקרבה שלהן למציאות בעיניי, ולא סתם כוח על טבעי שאין מי שיטען לכוח קסם, אלא יכולות שיש לאנשים מסוימים. טלפתיה לטענת אנשים מסוימים קיימת ביום-יום, למשל כאשר מישהו מזמזם שיר שבדיוק מתנגן לאחר בראש, תאומים שמצליחים לחוש את תחושת האח שלהם שנמצא במקום רחוק, אימא שמרגישה את בנה. התעניינתי אצל איש רם מהציבור החרדי האם קיימות יכולות אלה והוא ענה לי: 'יש כל מיני דברים, אבל זה בזבוז זמן'".

"לאורך הזמן נוצר אצלי סיפור כללי מאד בעל היסטוריה לעַבר, ודמיינתי עיירה קטנה שבה מעבדה שהיא עיקרה של העיירה ואנשיה ניחנו בתכונות אלה. כאשר התחלתי לכתוב את הספר מיד בסיום ספרי הראשון, נתקלתי בקשיים. את ההשראה לכתיבת הספר קיבלתי מספרי הארי פוטר שאותם קראתי בטרם נכנסתי לישיבה הגדולה. בית ספר בתוך העיירה החליף את רעיון המעבדה וכוכב צעיר נראה הרבה יתר מעניין מאשר קבוצת מדענים חוקרים מבוגרים. הסיפור מתרחש בעולם חבוי של טלקינזיס שהוא כמה שיותר קרוב להיגיון ולמדע, ועם זאת קסום כמו שאני אוהב".

עידן קנוחן מספר כי בימים אלה הוא עובד על ספר ההמשך "אדון הטלקינזיס - אוצרות הסיקריקים".

"אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין" מאת עידן ק., הוצאת הספרים "אוריון", 500 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה