יום רביעי, 21 באוקטובר 2015

תלתלי הקסם של ענבר

ספר ילדים חדש: תלתלי הקסם של ענבר 

מאת ליאת רמתי-נבון





"תלתלי הקסם של ענבר" מאת ליאת רמתי-נבון, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור מתוק ומרגש, המוקדש לכל הילדות, האמהות והסבתות המתולתלות, שחוו את מאבקי הסירוק המתישים, ואשר רק בבגרות גילו את סוד הקסם שבתלתליהן. בין המסרים המועברים בספר: לדעת ללמוד לקבל את עצמנו כפי שאנחנו - עם החוזקות והחולשות שבנו כבר בגיל צעיר ושחוויית השונות היא בעיני מי שחווה אותה. הסיפור מבוסס על חוויות אמיתיות של המחברת שכבעלת שיער מתולתל שהתמודדה עימן כילדה, ומתמודדת עמן כעת כאם. דרך עיניה של ענבר בתה היא מתארת בספר את ההתמודדות עם הקושי שבסירוק התלתלים ועד לגילוי הקסם הגדול שטמון בהם בפנים. לכל מתולתל יהיה קל להתחבר ולהיכנס לעולמה של ענבר בספר.

"לענבר יש תלתלים בקבוקונים צפופים וארוכים, קפיצים קפצנים של תלתלים, שובבים ומתריסים, ממש כמו בסרטים המצוירים" (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של עירית עזרא, אשר הפיחה חיים בסיפור בעזרת נגיעות מכחול וצבעי מים עדינים והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי  3-6 ויותר.

"ואז ענבר בעצמה הבינה דבר מה: היא גילתה את הקסם בבקבוקוני התלתלים והרגישה ממש נפלא. כאשר ניערה בקבוקון של תלתל אחד, נשפך ממנו קסם ורד ומיוחד, קסם כזה שרק אנשים מיוחדים עם תלתלים יכולים לעשות, אבל מי שאין לו לא יכול באמת לראות" (מתוך הספר)

ליאת רמתי-נבון (40), אמא לענבר (בת 8) עליה נכתב הספר ולצליל בת 6. תושבת נס ציונה, יועצת ארגונית, דוקטוראנטית למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב. עובדת עם חברות בתחום הייעוץ הארגוני ומפתחת ומנחה סדנאות העצמה ומצוינות לבני נוער.

על ההשראה לכתיבה מספרת ליאת רמתי-נבון: " אני אם לשתי בנות מדהימות, שקיבלנו בירושה תלתלים סבוכים, ממש בקבוקים ארוכים וצפופים. את החוויות המתישות של הסירוק אחרי המקלחת ובבוקר לקראת הגן ובית הספר אני זוכרת על עצמי, כילדה שהתישה את אמא שלה רבות. למען האמת, כאמא, שאלו אותי כל הזמן "איך את מתמודדת עם הסירוק של השיער המדהים הזה? איך מתחזקים כזה דבר?". האמת שהופתעתי, אבל הבנתי עד כמה לבנות שלי ולי יש נכס על הראש וכדאי להשקיע בו לא מעט. כאדם בוגר הבנתי שלמדתי להעריך משהו שיש לי בשלב מאוחר מדי של החיים. אולי זוהי תובנה שמוכרת לרבים מכם, שרק בגיל מאוחר אנחנו מתחילים להעריך משהו שיש לנו הרבה מאוד זמן. הבנתי דרך העיניים של הבנות שלי, שלפעמים שונות יכולה לבוא לידי ביטוי בהרבה מאוד מובנים. אפילו בסוג השיער שיש לך אשר זוכה לתגובות חיוביות ולפעמים גם לתגובות לא אוהדות. 

ליאת רמתי-נבון מספרת כי כתבה ספר נוסף מקצועי יחד עם שותף לכתיבה גלעד איסר, "המדריך למצוינות תפעולית". הספר כולל את כל הדרוש למנהלי תפעול בחברות לפיתוח תרבות של מצוינות תפעולית וביסוס מתודות עבודה ותהליכי עבודה של מצוינות תפעולית. ספר זה ישווק ויופץ על ידי הוצאת הספרים הבין לאומית Springer וניתן יהיה לרכוש אותו החל מינואר 2016.

"תלתלי הקסם של ענבר" מאת ליאת רמתי-נבון. איורים: עירית עזרא, הוצאת הספרים "אוריון", 29 עמודים. מחיר לצרכן 52 ש"ח, לגילאי 3-6. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה