יום ראשון, 16 באוגוסט 2015

ספר ילדים חדש: גורים של אף אחד


ספר ילדים חדש: גורים של אף אחד מאת רותי שקד
על אהבה ורגישות לחיות




"גורים של אף אחד" מאת רותי שקד בהוצאת "דני ספרים", מביא את סיפורם האמתי והמרגש של שלושה גורי כלבים קטנים שננטשו לבדם בתעלה בליל חורף גשום וקר, ואת מאמצם של הילדים יואב וגילי ושל הוריהם למצוא להם בית חם. הוא מעביר מסר חשוב לילדים ומבוגרים להתייחס בכבוד לבעלי החיים.

"לילה אחד, בחורף גשום וקר, התעוררה אמא לקול יללות של גור כלבים במצוקה. "האם זה אמתי או שאני חולמת חלום?" היא שאלה את עצמה. היא העירה את אבא. שניהם הקשיבו לקולות והבינו שזה לא חלום. גם ג'סי הכלבה התעוררה. היא הבינה שמשהו קורה. רק גילי ויואב המשיכו לישון וחלמו חלומות נעימים" (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של נורית יובל, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 6-2.

רותי שקד תושבת גני תקווה. בוגרת היחידה לעיתונאות ותקשורת של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת בר-אילן,  ניהלה קריירה מצליחה כמנהלת תקשורת שיווקית ברשת שופרסל, אך תמיד "פזלה" לעבר הכתיבה ובכל אירוע חברה או שמחה משפחתית, רותי הפליאה בכתיבתה הקולחת להנאת כולם. בשנת 2008 הגיע המהפך בחייה לאחר שהחליטה לצאת לפנסיה מוקדמת כדי לממש את רעיונותיה שזרמו וצצו אפילו תוך כדי חלום ונערמו במגירה. את ההשראה לספריה שואבת רותי מעולמה ומעולמם של נכדיה. רותי מגדירה את עצמה ואת בעלה כ"דור חדש של סבים וסבתות" - צעירים ברוחם, מודעים לעצמם, פעילים ומעורבים בחייהם של הנכדים ולוקחים חלק פעיל בגידולם. מאז הוציאה רותי ארבעה ספרי ילדים מקסימים, מלאי חום ושמחת חיים.

רותי שקד מספרת על ההשראה לכתיבת הספר "גורים של אף אחד": "היה לי חשוב להביא את הסיפור הזה של הצלת הגורים, עבור אותם אנשים בהם טבועה רגישות עמוקה, מסירות, אהבה וחמלה לחיות. בימים כאלה, בהם שומעים בכל מקום על נטישת כלבים או התעללות בבעלי חיים, חשוב לספר גם על האנשים האחרים.  בסיפור הזה, אישה צעירה, אימא לשני ילדים קטנים וכלבה, קולטת יללות של גורים במצוקה באמצע ליל חורף סוער. היא לא מהססת וממהרת להציל אותם מתוך תעלה בוצית וחשוכה. הרגישות והאהבה לחיות, כוח המפעם בה בעוצמה, עוזרים לה להתמודד בהצלחה במשימה".  

"גורים של אף אחד" ספרה הרביעי של רותי שקד, זכה להמלצה של האגודה לצער בעלי חיים בישראל. ספריה הקודמים: "פיצי קפיצי", "מסיבת ההפתעות" ו"סבא ואני" שזכה להיות ברשימת  הספרים בעברית המומלצים ע"י משרד החינוך למגזר הערבי, ומופיע כיום כספר מומלץ באתר  "ספרותק" -  תרבות ישראלית בארה"ב.

"גורים של אף אחד" מאת רותי שקד, איורים: נורית יובל, הוצאת "דני ספרים", 23 עמודים. כריכה קשיחה. מחיר לצרכן 48 ₪. לגילאי 2-6. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה