יום חמישי, 30 באפריל 2015

עלי שלכת שבורים

ספר חדש: עלי שלכת שבורים מאת אלי חי



"עלי שלכת שבורים" מאת אלי חי, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא רומן מרתק על משולש אהבים, סיפורם של ג'ף, רבקה ואיב. ג'ף, עוזב את עיירת מגוריו בדרום ארצות הברית ומגיע לעיר ניו יורק לאחר מריבה קשה עם אביו. האב, מכור לטיפה המרה, מגלה באופן בלתי מובן רגשות שנאה לאמו, לו ולאחותו. בדרך של שיגרה הוא מכה ומקלל אותם. גילויי האלימות מצד האב פוגעים נפשית בעיקר בפם, אחותו של ג'ף. על אף מצבה הנפשי המעורער של אחותו, בוחר ג'ף לעזוב את בית הולדתו ולהותיר את אחותו ואמו כשהן חשופות לשיגיונותיו של האב. כשהוא מגיע לכרך הגדול הוא מתיידד עם אהרון, צעיר חרדי, המסייע לו  במציאת עבודה ודירה. לימים מתוודע ג'ף לרבקה, נערה יפה וחכמה אחותו הצעירה של אהרון שמתאהבת בו עד כלות. סוד אהבתה של הנערה מבית חרדי לבחור הנוצרי מתגלה והגילוי המסעיר את הקהילה החרדית מערער את עולמה הסדור להפליא של הנערה התמימה. רבקה מצידה בניגוד למוסכמות מנסה נואשות להגשים את אהבתה ללא הצלחה, בעיקר משום  שג'ף מתאהב באחרת.

איב, ברוקרית מצליחה, יפה וזוהרת, היא משאת נפשו של כל גבר. איב וג'ף מתאהבים ונישאים. לאחר מותו של אביו שב ג'ף שב לעיירת הולדתו לסייע בהחלמתה של אחותו, שם מתגלה לו הסיבה האמיתית לשנאת האב את משפחתו. הגילוי יוצר שרשרת אירועים מרתקים, מפתיעים ומרגשים. וכשנדמה שהסדר שב אל חייהם של גיבורי העלילה מתרחש הפיגוע במגדלי  התאומים. האם היה בכוחו של הטרור הרצחני להשפיע על חייהם?

"מענגת היא האהבה מאין כמותה. כשיקוי מתעתע נושאת את האוהבים והנאהבים מבעד לעננים הגבוהים, אל השחקים שאין להם סוף, אל רומו של עולם. מזור ואון היא נושאת באמתחתה, שיש בו לחזק את הגוף והנפש לקראת יום חדש שמפציע. ולעתים מרשעת היא האהבה, שואבת את הנכזבים אל מעמקי האדמה, אל בור תחתית שסופו מי ישורנו. מביאה עמה יגון וצער ולילות טרופי שינה. פנים רבות לה, לאהבה. פעמים צוחקת ופעמים דומעת. לעיתים נינוחה ולעיתים סוערת. לרוב תהיה רכה ומלטפת, אך גם אם קשה וצורבת היא. אל לו לאדם לחשוש ממנה, כי היא תכלית חייו". רבקה שבה וקראה את הקטע מתוך הספר שנתנה לה דבורה אמש". (מתוך הספר)

אלי חי (62), נשוי ואב ל- 3, תושב ירושלים, רואה חשבון במקצועו. חיידק הכתיבה קיים אצלו משחר נעוריו. הוא רומנטיקן מטבעו, והאהבה היא הנושא המרכזי בספריו. ספרו הראשון "ימים חסרים" ראה אור בהוצאת "אוריון"  וזכה לשבחים רבים.

 

את ההשראה לכתיבת ספרו 'עלי שלכת שבורים' אותו כתב במשך כשנה, שאב אלי חי מהעולם החרדי ומנהגיו. "הם מאוד מרתקים אותי. הספר הוא מעין חדירה לתוך העולם הזה מתוך כמיהה להיות שותף לו, ולו למשך זמן מה". לאלי מעצם היותו ירושלמי קשר הדוק לעולם זה. אחותו וגיסו חזרו בתשובה וחלק מעובדיו הם חרדים. האמונה העיוורת שלהם בדרכם והליכת שבי אחר 'הרבי' היא בעיניו ויתור על חירותם, חירות אותה העניק לכולנו בורא עולם ואשר רבים מחרפים נפשם למען חירות זו.

אלי חי מספר, כי הדמות האהובה עליו במיוחד בספר "היא רבקה משום שהיא עוברת טלטלה חזקה מתקשה להשלים עם אופן החיים שבו היא חיה בסביבה חרדית, מתגברת על כל המכשולים ומשקמת את חייה". היא יפה, עדינה, אנושית ואהבתה היא אהבה כנה ואמיתית. "את כל הדמויות בעלילה אני אוהב. קשה לסופר לשנוא דמות שהוא יוצר אותה. אבא של ג'ף היה הדמות הלא סימפטית בסיפור ומן הסתם הקוראים לא יאהבו אותו".

"מה שהיה לי הכי הכי קשה בכתיבת הספר", מוסיף אלי חי, "היה הקטע בו ג'ף חולם כיצד הוא מצוי בתוך תא גזים יחד עם יהודים כשתחושת החנק כה מוחשית ומלווה אותו עד שהוא מקיץ משנתו בבהלה".

"ג'ף החל לחוש את המחנק בגרונו. נשימותיו נעשו קצרות ומהירות. לידו עמדה אישה ללא רוח חיים, וידיה  החלושות לפתו בחוזקה את תינוקה המת והצמידו אותו אל חיקה" (מתוך הספר).

על משמעות שם הספר, מספר אלי חי: "עלי שלכת יכולים לרמז על הרבה דברים. הם יכולים להיות יבשים, שחורים, שבורים, זהובים ועוד. בסיפור, עלי השלכת מוצמדים לאירועים שונים ומסמלים את תחושת האירוע. כאשר מתרחש אירוע מעציב עלי השלכת הם שבורים. כאשר הם זהובים ונוצצים הם מסמלים תקווה ועתיד וורוד".

אלי חי מסכם, כי בימים אלה הוא כותב ספר נוסף, שהוא ספר מתח. חלק מההשראה לכתיבת הספר הגיעה מסיפור אמיתי שאירע לו בילדותו: "בגיל שבע לערך עברתי את גדר הגבול לשטח הירדני בסמוך למעברת תלפיות. חיילים ירדנים שעטו לעברי ותפסו אותי. אני זוכר היטב את הג'יפ הדוהר ואת הכפיות שעל ראשי החיילים מתנופפות ברוח והרובה שלוף בידיהם. הפחד היה נורא והגוף הפך למשותק. לאחר התייעצות ממושכת ביניהם החליטו "שאני קטן מדי" והגניבו אותי חזרה בזחילה אל מתחת לגדר לשטח ישראל".

"עלי שלכת שבורים" מאת אלי חי. הוצאת הספרים "אוריון", 252 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה