יום שני, 27 באפריל 2015

התום והיושר

אמרות טהורות

התום והיושר – מחוכמתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק

ספר מתנה מושלם לכל אירוע ולכל תקופה



"התום והיושר", הוא ספר מתנה מושלם לכל אירוע ולכל תקופה, ראשון בסדרת "אמרות טהורות" – מחוכמתם של גדולי ישראל, בהוצאת אלומות ובהפצת "דני ספרים", וכולל אוסף מאמרותיו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מי ששימש רבה הראשי של ירושלים ורבה הראשי האשכנזי הראשון של ארץ ישראל,  על רוח ונשמה, טבע ובריאה, אלוהים ואדם, אומה וגבורה, שמחה ושלום.

הספר בעריכת תמי הלוי כולל פרקי חיים שכתב אלחנן שרלו.

בנוסף לפעילותו הציבורית הנרחבת היה הרב קוק אדם מתבודד, משורר שמצא את שלוות נפשו בדומייה ובשקט הפנימי, פילוסוף הבקיא בכתבי החוכמה היהודית ובחוכמת העמים, ועם זאת מקובל העוסק בתורת הספירות ובקבלת האר"י.

מתוך הספר:

"כשמסתכלים באמת בצד הטוב של כל אחד ואחד, מתאהב האדם על הבריות בחיבה פנימית, ואיננו צריך להזדקק לשום אבק של חנופה, כי ההתעניינות בצד הטוב שהוא פוגש תמיד מכסה ממנו באמת את כל הצדדים הרעים".

"יסוד האושר הוא אהבת האמת – בשכל, אהבת הישר – בחיים, אהבת היופי – ברגש, אהבת הטוב – במעשה, ובכל הערכים כולם האדם בונה לו אמת, יושר, יופי וטוב בפני עצמו וכפי מידתו. וכולם, כל המידות הללו של יחיד ויחיד מבני אדם מתכנסות לאוצר מאוחד אחד, שכל האמת, היושר, היופי והטוב מתארגנים בו. ובזה באים אל המסילה של דעת ה' הנאורה, המלאה קדושה ויראת אלוקים ברורה".

"מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות. אי אפשר לו להסגר בתלמודו השטחי לבד, כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה, ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה. מרחב למחשבות – זאת היא התביעה התדירית, שכל אדם הוגה תובע מעצמו".

"היצירה הרוחנית חופשית היא, אינה מתחשבת עם שום השפעה חיצונית, היא יוצרת כפי הלך רוחה פנימה; וכל מה שתתגבר בקרבה אמונתה בעצמה, כן תעלה למרומי האמת".

"התום והיושר – מחוכמתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. סדרת "אמרות טהורות" בעריכת: תמי הלוי, הוצאת אלומות ובהפצת "דני ספרים", 173 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה