יום רביעי, 4 במרץ 2015

הבחירה


הבחירה




ארץ של עתיד מבטיח
רעיון שזמנו הגיע


מאת: יוסף הראל נעים


הוצאת קונטנטו דה סמריק

מי שחי במדינת ישראל, בארץ המובטחת מקווה לעתיד מבטיח.  אבל העתיד כפי שהוא משתקף במציאות הוא מאיים, מכורח או מחוסר פשרנות או סובלנות של עמים החיים האחד לצדו של האחר במעגל של מלחמות, שיחות "שלום" ומלחמות.  מאזן האימה באזור הארץ המובטחת רק הולך וגובר, ואט אט חלקנו מאבדים את התקווה והאחרים עדיין נאחזים בהבטחות או אשליות.
בספר "הבחירה" הקורא יכול למצוא רעיון חדשני ומעניין, שממנו אפשר להסיק על זווית ראייה חדשה או תפיסה אחרת בכל הנוגע לארץ המובטחת הכוללת את אזרחי מדינת ישראל והרשות הפלסטינית. גישה עתידית סובלנית המקבלת את כל אזרחיה.

על המחבר:
יוסף הראל נעים, יליד תל אביב, 1942. אבל לשלושה, סב לחמישה. אדריכל ומנחה קורסים שמהותם: "תקשורת היא הגישה לקרבה ומימוש".
"אני אוהב את הארץ המובטחת והקדושה כרבים מאתנו ומכם באשר הנכם. כאדריכל במגזר הציבורי תכננתי בלהט ישובים ואזורים מתוך הדחף הקנייני שבאהבה. התחוור לי במהלך עבודתי עד כמה בשם קדושת הניכוס אנו מחטיאים את השתלבותנו עם מעלות הארץ: יופייה, משאביה, רוחניותה ואוכלוסיותיה ועד כמה העתיד הבא לקראתנו מאיים עלינו ועליכם, התובעים אותה לעצמכם כמונו.
הגיע העת לנקוט עמדה לכך שאנו ואתם החיים בארץ זו ומעבר לה ראויים לעתיד מבטיח ומרתק. עתיד אפשרי שהוא מותנה בשינוי ה-DNA  של יחסי השכנות בארץ שאנו ואתם שייכים לה.
הסבתי את עיסוקי מתכנון התיישבותי להנחיית קורסים ייחודיים המקנים מפנה בהקשבה שלנו לזולת ולעצמנו, מעכורה והודפת לצלולה וחובקת. במפנה זה טמון מטה הקסם איתו נחולל עולם חדש של: קרבה, אמון, אפשרויות, העצמה הדדית ושותפויות המממשות חזון משותף ומרתק. אחרי כשלושים שנות הנחייה לאלפי משתתפים, אני משוכנע שאם באמת נרצה אנו באמת יכולים להתנער מכבלי תלאות העבר הכופים עלינו עתיד שהוא בבואה זדונית ממש שידענו וממילא אנו באמת יכולים לחולל בארץ האהובה, עתיד מופלא ומבטיח לכם ולנו. בידנו הבחירה."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה