יום ראשון, 8 בפברואר 2015

המנגינה של נועה


המנגינה של נועה

 מאת רותי יצחקי-ריכטר




"המנגינה של נועה" מאת רותי יצחקי-ריכטר, בהוצאת "דני ספרים", הוא סיפורה של נועה רשף, נערה בת שתים עשרה, מוסיקאית מלידה ופסנתרנית מחוננת, הגדלה במשפחה לא רגילה. זהו סיפור על ניצחון האהבה, הידידות, הסובלנות והנתינה על ערכים מזויפים כגון קונפורמיות, רדיפה אחרי  עושר, כבוד וסטטוס חברתי.

לנועה שלוש אמהות ושני אבות. אמה הביולוגית מתה כשנועה הייתה בת שבועות אחדים, ואביה השבור התקשה לגדל אותה. לכן היא גדלה בשנותיה הראשונות אצל רוני ויוסף, גרושתו של האב ובעלה החדש. רוני מגלה גדלות נפש ומסכימה לגדל את בתה של האישה שגרמה לגירושיה והרסה את  משפחתה, על אף חששה הכבד שגידול הילדה יפריע לה בהגשמת חלומותיה ושאיפותיה.

נועה מוצפת אהבה וחווה ילדות מאושרת, עד שמגיעים לאוזניה דברי רכילות מרושעים אודות אִמָהּ הביולוגית. הילדה יוצאת למסע ארוך לגילוי האמת. המסע כולל ראיונות ושיחות שהיא עורכת עם בני המשפחה. כל אחד מספר לה  את גרסתו, ולבסוף היא מצליחה לצרף את פירורי המידע לתמונת תצרף ברורה. בסוף המסע לומדת נועה לקבל בחמלה ובסובלנות רגשות וחולשות אנושיות. היא מתבגרת והופכת לנערה בעלת חשיבה ביקורתית המכירה בערכן של סובלנות, קבלת השונה, נתינה ואהבה. לנועה עולם פנימי עשיר ומגוון, וחייה אינם סובבים רק סביב התעלומה. יש לה חברים רבים, ובמהלך העלילה היא חווה אהבה ראשונה, ולומדת להוקיר את חבריה לפי אופיים ותכונותיהם ולא לפי סממנים חיצוניים של "מקובלות" חברתית שאין בהם אמת ותוכן. הספר מסתיים כעבור עשר שנים, כשנועה מפלסת את דרכה בעולם המוסיקה כפסנתרנית בינלאומית, ולומדת ומלמדת בג'וליארד, בית הספר היוקרתי למוסיקה בניו יורק.

רותי יצחקי-ריכטר, אם לשלוש בנות בוגרות וסבתא לשמונה נכדים, תושבת גבעתיים. סופרת, תסריטאית ומורה. עסקה בהוראה בבתי ספר תיכוניים ובמכללת גורדון למורים בחיפה. "המנגינה של נועה" הוא ספרה התשיעי. ספרה הקודם, "מה שעובר לי בראש" (דני ספרים), זכה להצלחה גדולה ולשבחי הביקורת. בין ספריה הנוספים: "ארץ ירוקה שלי", "ים כחול שלי", "הלב והאבן", "בלילה אשיר בבריכה", "התמונה" ו"עפיפונים ועוגיות שוקולד". סרטים לפי תסריטים שכתבה רות ריכטר הופקו והוצגו בכל הערוצים המסחריים והציבוריים בישראל, כגון "תמונה משפחתית" (סרט המשך לספר "התמונה"), "לחם", "עוד לא זקנה",  "קווים מקבילים" ועוד

רותי יצחקי-ריכטר עובדת בימים אלה על כתיבת ספר חדש: "בצד הרומנים, אני כותבת גם סיפורים קצרים למבוגרים ולנוער. חלקם עוסקים בחוויות הילדות שלי ואחרים עוסקים במאורעות שקרו בבגרותי. עתה אני רוצה להוציא את הסיפורים הקצרים לאור בשני קבצים: הקובץ האחד מיועד לנוער והקובץ השני מיועד  למבוגרים. כשספר נולד יש חגיגה גדולה בלב ובמשפחה, ואני כבר רואה בדמיוני את שני הקבצים האלה, ומחכה בקוצר רוח להוצאתם לאור".

"המנגינה של נועה" מאת רותי יצחקי ריכטר. הוצאת "דני ספרים", 155 עמודים. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה