יום ראשון, 1 בפברואר 2015

יוצרים כלכלה חדשה



יוצרים כלכלה חדשה

תכנית מהפכנית לשינוי כלכלי-חברתי בישראל


מאת: בעז הירש

הוצאת קונטנטו דה סמריק

* * * * * *  
(118 עמודים, 69 ₪)

הספר יוצרים כלכלה חדשה הוא קול קורא לעריכת רפורמה כלכלית-חברתית מקיפה בישראל.
הרעיון המרכזי והמהפכני שמציג המחבר, בעז הירש,  הוא יצירת רשות רביעית, לצד הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת - הרשות המוניטרית. רק כך תוחזר לידי המדינה הריבונות על הזכות לייצורו של הכסף, לקביעת כמותו ולהקצאתו.
הרפורמה המוצעת מושתתת על שינוי באופן ייצורו של הכסף וקביעת כמותו, ועל אבטחת הכנסה בסיסית הוגנת (אהב"ה)  לכל  אדם. התוכנית יוצרים כלכלה חדשה שואבת את יסודותיה ממקורות כלכליים-חברתיים ואקדמיים רבים.
הספר מיועד לכל מי שמתעניין בשיפור מצבו הכלכלי האישי ולא פחות מכך -  בשיקום הכלכלה והחברה בישראל. משנתו הסדורה של המחבר נפרשת בצורה בהירה ובגובה העיניים וממחישה כיצד ניתן להביא לרווחה ולשגשוג של שדרות רחבות בקרב החברה הישראלית.
בעז הירש מציג לראשונה לקורא הישראלי תכנית מקיפה ומפורטת, צעד אחר צעד, ומוכיח כי אין  מדובר בחלום באספמיה, אלא במציאות אפשרית וחיונית.

הספר יוצרים כלכלה חדשה הוא ספר טוב. בשונה מספרי מבוא לכלכלה המלווים בגרפים ורישומים סטטיסטיים, ספר זה ממעיט בהם וממחיש את רעיונותיו באמצעות בתיאורים ודוגמאות, ובהשפעת הכלכלה העולמית, הכותב נעזר במושגי בסיס בכלכלה והסברים על התפתחויות אפשריות כתוצאה מהתערבות מלאכותית בשוק. כיצד התערבויות שנעשות למען מטרה מסוימת משיגות לגמרי את ההיפך. עוד בספר הסברים על הבעיה הכלכלית במדינת ישראל, על החברה בישראל  ובעולם, התלויה מבחינה כלכלית באשראי המיוצר ע"י הבנקים המסחריים הנשלטים ע"י גורמים פרטיים ועוד. לדעתי ספר מומלץ, לכל מי שמעונין לקבל מושגים בסיסיים בכלכלה

בעז הירש, היסטוריון, מרצה, מנהל כספים  וחבר בתנועה לשינוי מוניטרי בישראל.

בן 46, נשוי ואב לשלושה, מתגורר עם משפחתו בקרית טבעון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה