יום שני, 26 בינואר 2015

ממלכת הלילה של לירי


ממלכת הלילה של לירי

מאת
חיה גליק


איירה: ליאת בנימיני אריאל

הוצאת ספרים אוריון


מתאים לילדים  בגיל 5-9

הספר "ממלכת הלילה של לירי" מתאים לראשית קריאה, הכתב מנוקד, מה שמקל על הקריאה, וכתוב בשפה טובה שאינה מתיילדת. הספר מפתח את הדמיון ועונה על המון שאלות מרתקות בנושאים ערכיים, ופותח בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם. דמיון הוא "כלי" חיוני שבעזרתו ילדים מגלים דברים חדשים ולומדים להכיר את העולם סביבם, ומסייע להם להתפתח. התשובות שלנו ללמה שלהם בונות עבורם גשר, שדרכו הם יכולים להתחבר לעולם המקיף אותם.
בכתיבת הביקורת נעזרתי במיקה בת השמונה וחצי שקראה את הספר והעבירה לי את רשמיה.
מיקה התרשמה מאד מהאיורים ושמחה לגלות שלא רק לה יש תלתלים. לאחר הקריאה העצמאית, חשוב לשבת עם הילד, לקרוא שוב ביחד ולדון ברעיון, מה חושב הילד/ה על הדמויות, על הנרטיב.
שמחתי לגלות שמיקה אהבה את הרעיון, והזדהתה עם לירי, ותהתה בקול רם, האם כדאי להביא את הספר לשיעור חברה בכיתה ולקרוא לפני הכיתה. כששאלתי את מיקה לשם מה ? היא השיבה, כי כך כל ילד/ה יבחר כוכב משלו ונלמד האחד על השני, מה אנחנו אוהבים במיוחד, ולמי חשובים החברים, מי אוהב לעזור לחבר או מי אוהב בעלי חיים ועוד. אפשר גם לצייר כוכב עם מה שאוהבים ולענוד את זה על הבגד. 

ספר שמעלה כאלה רעיונות אצל ילד לאחר הקריאה, הוא בעל ערך מוסף.

על המחברת: חיה גליק, סופרת, מורה ומחנכת לגיל הרך, בעלת תואר אקדמי בחינוך במסלול ספרות ואוריינות, התמחתה בספרות והתנסתה שנים רבות בעבודה עם ילדים ובני נוער. ספריה הקודמים, זכו לביקורות טובות:
·       "מתחת לגל" – למבוגרים

·       "סודות הכיתה הרומנטית" – לבני נוער

תגובה 1:

  1. ספר מקסים במחיר מוזל ובנוסף בונוס מתנה למי שמזמין ישירות מהמחברת:
    שלחו לי הודעה לפרטי לקבלת פרטים נוספים(ל- arikbbb@walla.co.il).
    בונוס במתנה ללא תשלום:
    'הומור מחזק את הנפש' – לקט של סיפורים עם מוסר השכל, אמירות חכמות ובדיחות!
    (ספר ההומור ישלח כמסמך וורד – 1460 עמודים!)

    השבמחק