יום שלישי, 7 באוקטובר 2014

דפדף - הספר שלא ידע לקרוא

ספר ילדים חדש:

"דפדף - הספר שלא ידע לקרוא" מאת קטי רויטמן

מי אנחנו באמת



בספרייה קטנה נולד ספר חמוד עם כריכה צהובה. אבל.. הספר לא ידע לקרוא. לא את שמו ולא את הסיפור שבתוכו. האלף בית היה בשבילו תעלומה – איך ימצא את מקומו במדפים? ספר הילדים "דפדף - הספר שלא ידע לקרוא" מאת קטי רויטמן בהוצאת הספרים "גוונים", מעביר מסר שלעתים, אנו חייבים לצאת למסע, הדורש אומץ לב, ולהיעזר באנשים אחרים, כדי לגלות מי אנחנו באמת. המחברת מעלה בהומור שאלות חשובות בנושאי זהות ומקום בחברה. המסע לגילוי עצמנו עלול להיות ארוך ואף מסוכן, אך חשיפת מטרתנו בחיים חשובה ומשמחת.

הספר הצהוב מחליט לעזוב את הספרייה ולגלות מיהו ומה שמו. בנחישות ובאומץ לב הוא, הקטן, יוצא אל העולם הגדול. בדרכו הוא פוגש גזר ששולח אותו אל רופא העיניים וגם זוג - מכונת כביסה ובורג שנראים לו נחמדים, אך לאחר שהוא מבקש את עזרתם הם קוראים לו "מטורלל"... בקבוק יין שיכור שנקרה בדרכו אינו מצליח לפתור לו את התעלומה, ולאחר מכן הוא כמעט נטרף ע"י תולעת ספרים רעבה. לבסוף, פוגש הספר הצהוב את תום ה'ענק', שהוא ילד צעיר שרק עכשיו למד לקרוא, והוא מגלה לספר את שמו. לספר הצהוב והחמוד קוראים 'דפדף'. הסיפור מספר את סיפורו של דפדף מרגע שנולד ועד הרגע שהגיע לידיו של תום. דפדף מאושר לגלות את שמו ומבקש מתום לקרוא לו את הסיפור על עצמו כדי לדעת מי הוא. בזכות אומץ ליבו של דפדף הוא השיג את מטרת המסע שלו והצליח לגלות את שמו ואת זהותו.

האיורים של קלאודיו סמבל מצליחים להעביר לקורא את שעובר על דפדף - את תחושותיו לאורך מסעו החשוב.

קטי רויטמן (57) אם ל- 2 ילדים, תושבת תל אביב, נולדה וגדלה בבלגיה. היא בימאית ומנהלת תיאטרון "פיג'מה". עלתה לארץ בשנת 1974. לאחר סיום לימודים בסטודיו למשחק של ניסן נתיב שיחקה בתיאטרון "הבימה" בהצגות "החולה המדומה" בבימוי קלוד רג'י ו"המטבח" בבימוי עומרי ניצן. שיחקה בסרטי הקולנוע: "כוכב השחר" בבימויו של עקיבא ברקין ובתפקיד ראשי בסרט "מעגלים של שישי שבת" בבימויה של עידית שחורי, בסרט המלחמה "The big red one" בבימויו של סמואל פולר ובכיכובו של לי מארווין, בתפקיד ראשי, בסרט "הנעל הקטנה" בבימויו של מייקל גרינספן שהיה הסרט הראשון בהפקתה של הטלוויזיה החינוכית ואשר שודר בשחור לבן. לפני 8 שנים חזרה לארץ, למקצוע התיאטרון שתמיד אהבה. היא שיחקה בהצגת יחיד בשם "שד הצהריים" בבימויו של יובל זמיר בתיאטרון הסמטה ביפו. לאחר מכן החלה לביים וההצגה הראשונה שביימה הייתה הצגת הילדים ''טלוניוס ולולה'' שהציגה בתיאטרון הסמטה ובכל הארץ. מאז, ביימה כמה מופעים למבוגרים.

"דפדף הספר שלא ידע לקרוא" מאת קטי רויטמן, איורים ססגוניים: קלאודיו סמבל. מיועד לגילאי 8-5, הוצאת הספרים "גוונים", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 55 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב בר כוכבא 29 תל אביב ובאתר ההוצאה http://www.gvanim-books.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה