יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

הבהובים מהתנ"ך



הבהובים מהתנ"ך

אור חדש לפסוקים אהובים מהתנ"ך


מאת: מרדכי רימור

הוצאת ספרי מקור

* * * * * * 
(238 עמודים, 62 ₪)

"הבהובים מהתנ"ך" כולל כמאתיים אלתורים על פסוקים ידועים מהתנ"ך. אלה הם סיפורים קצרצרים המחזירים לחיים דמויות, מעשים, מקומות ורקע תנ"כיים, בתקופות ובמקומות שונים, אי-שם בין השנים 1500 לפניה"ס, תקופת הולדתו של העם היהודי, עד לתקופת בית שני.

האם שאלת את עצמך אי–פעם מה הרקע היום–יומי של פסוקי התנ"ך? מהו האירוע שיכול היה להצית ולעורר פסוק תנ"כי מסוים? מה המחשבה שבעקבותיה נכתב פסוק? איזו משמעות יומיומית מסתתרת מאחורי פסוק מסוים? מי הם האנשים, המקומותההתנהגויות והמחשבות שמאחורי או בבסיס אירועים תנ"כיים המתוארים בפסוקים מסוימים?
כל אלה מיוצגים בסיפורים קצרצרים המאירים בהבזקים חטופים מאורעות, אנשים, התנהגויות ופעילויות.

בתחושת קדושה ודמיון פורה מכניס המחבר רוח חדשה ועכשווית בפסוקים ידועים הלקוחים מספר הספרים, נותן משמעות חדשה לאירועים תנ"כיים ידועים, וחיים חדשים לדמויות תנ"כיות. הוא חותר לעמקי האמונה, האהבה וההערצה לאל ולבני האדם באשר הם, ומניח שאירועים תנ"כיים מסמלים את השורשים העמוקים של האמונה היהודית בפרט ושל התרבות המערבית בכלל.

סיפורים–אלתורים קצרצרים אלה מאירים באור חדש וייחודי את הפסוקים האהובים כל כך על חובבי התנ"ך.
הספר תורגם ויצא לאור גם בשפה האנגלית.

"הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן, שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל."  (תהילים קכא: ד)

"היה זה הרבה לפני חצות. עומד על החומה המזרחית הגבוהה, יכול היה הוא לראות כמעט את כל העיר, אך הוא לא הביט בה. נושם בכבדות הוא הביט לכיוון ההרים הרחוקים והחיוורים, מוארים באור הלבן  של הירח. הוא ידע שהוא רחוק מעמדת השומר. הוא חש בחילה. מתנודד מעט הוא חשב שהוא מתעלף. מפוחד חיפשו עיניו הגדולות את ההרים.
אז שמע צעדיו השקטים של השומר. נושם יותר בקלות, הוא נשען לאחור על האבנים הגדולות והחליק עצמו מטה באיטיות עד שישב על עקביו. השמיים היו שחורים וללא כוכבים. פסיעות השומר התקרבו. שריריו התרפו והוא נשם עתה עמוקות. משעין ראשו לאחור הוא עצם למחצה את עיניו.

אור הכסף של הירח האיר את האבנים הצהובות והגדולות. ניתן היה לראות בהן בבירור כל סדק זעיר וצילו."  (עמ' 123)



ד"ר מרדכי (מוטי) רימור, מרצה בכיר לפסיכולוגיה ולפילוסופיה בבית הספר למדעי ההתנהגות של המסלול האקדמי של המכללה למנהל, פרסם מאמרים וספרים בתחום המקצועי והספרותי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה