יום שלישי, 7 באוקטובר 2014

הבהובים מהברית החדשה



הבהובים מהברית החדשה
אור חדש לפסוקים אהובים מהברית החדשה


מאת: מרדכי רימור

הוצאת ספרי מקור
* * * * * * 
(369 עמודים, 62 ₪)

"הבהובים מהברית החדשה" ספר מרגש הכולל כשלוש מאות וחמישים אלתורים על פסוקים מהברית החדשה - סיפורים קצרצרים המעלים לחיים דמויות, מעשים, מקומות ורקע תקופתיים. הקורא חש את התקופה על פרטיה ואורחותיה, כאירועים שקורים כאן ועתה. הספר הוא ייחודי בצורתו ובתכניו.

מי הם האנשים, מה הם מקומות, מה הן ההתנהגויות והמחשבות שבבסיס אירועים  המתוארים בברית החדשה? היכן היו, מה עשו, מה חשו ומה חשבו אותן דמויות מעניינות והרות גורל לתרבות המערב?
כל אלה מיוצגים בהבהובי סיפורים קצרצרים המאירים בהבזקים חטופיםמרביתם ויזואלייםמאורעות, אנשים, התנהגויות, פעילויות, מגורים, מקומות התרחשות, או סיבות ותוצאות אפשריות של אותם אירועים.
ביכולת סיפורית מעודנת ובדמיון פורה, מפיח המחבר רוח חיים חדשה ועכשווית בפסוקים ידועים ופחות ידועים, הלקוחים מהברית החדשה, נושף חיים באירועים ידועים, המקבלים כך משמעות חדשה, מעלה לחיים דמויות ידועות ועלומות על פרטיהן היומיומייםמעשים ומחשבות כאחד

הספר כתוב מתוך רחשי כבוד והערכה לתכנים הדתיים, ומהנחה שאירועים בברית החדשה מסמלים את השורשים העמוקים של התרבות המערבית.
הספר תורגם ויצא לאור גם בשפה האנגלית.

מתוך הספר: "שמעו שני תלמידיו את דברו, והלכו אחר ישוע..." (יוחנן א: לז)
השמיים היו חיוורים והאוויר היה חמים. הגבעות הנמוכות באופק היו חומות וירוקות. הוא פסע בשקט לאורך השביל הפונה בקשת ימינה. הם פסעו אחריו.
תלתליו נחו על כתפיו וגבו היה ישר. גלימתו נעה באיטיות סביב סנדליו עם פסיעותיו. הוא צעד במרכז השביל. שרווליו הגיעו לכפות ידיו והוא לא חגר חגורה.
לפתע פנה ושאל, "מה אתם מחפשים?"

ד"ר מרדכי (מוטי) רימור, מרצה בכיר לפסיכולוגיה ולפילוסופיה בבית הספר למדעי ההתנהגות של המסלול האקדמי של המכללה למנהל, פרסם מאמרים וספרים בתחום המקצועי והספרותי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה