יום ראשון, 27 ביולי 2014

סוד הנקודה הטובה

ספר חדש: "סוד הנקודה הטובה" מאת רן ובר
מסע אל עומק הטוב שלנו


מסע רוחני מ-מיליונים בהייטק עד להקמת כפר אקולוגי וחזרה בתשובה

בדור שלנו, שיש בו לא מעט ציניות וניתוק רגשי, רבים אינם מצליחים לפרוץ את המחסומים שנערמו על לבם. זהו דור שבו השכל הצליח להשתיק את הלב, התקשורת בין אנשים הפכה לחיצונית ודיגיטלית, והקשר הישיר עם סביבתנו ועם עצמנו הפך למצרך נדיר.  בספר "סוד הנקודה הטובה" מאת רן ובר, בהוצאת הספרים "דני ספרים", לוקח  המחבר את הקוראים למסע אל עומק הטוב שלנו. באמצעות משנתו של רבי נחמן מברסלב אנו זוכים לפגוש את הטוב שבנו, לפוגג את המסכים המסתירים אותו, וללמוד איך אפשר להתחבר בחזרה למציאות של קשר וחמימות. זהו מסע בנפתולי חוכמה יהודית עתיקה, שישנה את אופן חשיבתכם ויעניק לכם את מתנת הרגש והאהבה.

לכל אחד מאתנו יש הרבה מאוד טוב בחיים שלו או שלה, המוסתר על ידי אמונות שליליות שאספנו לאורך חיינו לגבי עצמנו או לגבי אחרים. המחבר משתדל לא להתעלם מהמקומות השליליים והתפיסות הציניות כדי שהמילים 'למצוא את הטוב' לא יישארו ברמת ה'סטיקר' אלא ירדו למעשה לכל רובדי החיים. הספר משלב מחד השראה ועידוד ומאידך עצות ותרגילים מעשיים שמטרתם להביא לשינוי מעשי וממשי בחיי הקורא.

יתכן שהבעיה העיקרית של הדור שלנו היא הייאוש. אחת הדרכים שאנו מנסים להתגבר על הייאוש הוא "פריצה מהירה". אנשים כבר לא רוצים להתפרנס – אלא לעשות "אקזיט", להנפיק, להצליח בגדול. במקום מספר קשרים עמוקים – אנו רצים לאשר מאות חברים חדשים ברשת החברתית או מנסים להתברג לתוכניות ריאליטי. רבי נחמן מראה לנו ש"מעט זה גם טוב" ואם נתמיד בטוב – החיים שלנו ישתנו לטובה באופן דרסטי, צעד אחד צעד.

סוד הנקודה הטובה הוא לא פתרון בזק אלא מציע לנו הזמנה למסע מופלא אל הטוב האינסופי שגנוז בתוכנו. הספר משלב מחד השראה ועידוד ומאידך עצות ותרגילים מעשיים לחיים שלנו.

סוד הנקודה הטובה אינו רק מתנה לעצמנו אלא מתנה לסובבים אותנו. ככל שאדם מוצא יותר ויותר טוב בחייו יש לו אפשרות לתת יותר לסובבים אותו. רבים מואשמים ב"אי אכפתיות" או בכך שהם לא נותנים מספיק לסביבה, אבל בדיקה עמוקה יותר תראה שהם פשוט מרגישים בחוסר בעצמם. הספר עוזר לנו לבחון את האמונות השליליות המעכבות אותנו מקבלת השפע המגיע לנו ומראה לנו כיצד אותן אמונות שליליות משתקפות במפגשים שלנו עם הסביבה.

רן ובר, 41, נשוי + 4, הוא סופר, עיתונאי, מרצה ובעל תואר בפסיכולוגיה. גדל בהרצליה פיתוח וכיום תושב מבוא חורון. בכתיבתו הוא משלב ידע בתחום הפסיכולוגיה המערבית, חיבור עמוק לחסידות ומסעות רוחניים במזרח, תוך יישום תובנות אלו בעולם המעשה. "סוד הנקודה הטובה" הוא ספרו השלישי, וקדמו לו "תשובה שלמה" (הוצאה עצמית) ורומן מתח "התגלות" (הוצאת דני ספרים).  הוא היה בעלים של חברת סטארט אפ שגלגלה מיליוני דולרים, אבל החליט לעזוב את הכול ולהמשיך בעקבות הלב והחלומות שלו. 

מסע רוחני ממיליונים בהייטק עד להקמת כפר אקולוגי וחזרה בתשובה

בגיל 20 הקים רן ובר חברת היי טק. היה מחלוצי תעשיית האינטרנט בארץ. ובר מספר, כי "עשינו אתרי ענק לחברת ישקר, בנק לאומי, סאיטקס, אחר כך לחברת פקרד-בל בארה״ב (שווי פרויקט כחצי מיליון דולר). החברה גדלה, גייסנו מעל 18 מיליון דולר, מעל 150 עובדים בישראל וארה״ב. בגיל 26 מכרנו את חברת הבת של הפרויקטים ב3- מיליון דולר לזא׳קי ספרא. הקמנו חברות בת - אחת מהן R-U-Sure עם יוסי ורדי (ICQ). שיתופי פעולה עם TEAC וקשרים עם AOL. גרתי במנהטן ביץ׳ קליפורניה, מול הים, אוטו פתוח וחיים של ריקנות אינסופית. במקביל חיפשתי במזרח ובמערב, הייתי ממקימי הכפר הרוחני-אקולוגי פאצ׳ה מאמא בקוסטה ריקה. הייתי די ג׳יי של טראנס וכתבתי מוזיקה אלקטרונית ביער. אבל כל זה לא הספיק... (גם לימדתי רייקי ומדיטציה בניו יורק ועוד מקומות). בגיל 30 חזרתי בתשובה. עזבתי את העולם העסקי הגרנדיוזי מאחורי והתחלתי לבנות את החיים צעד אחר צעד. אישה, ילדים. עמל יומי".  

רן ובר מסכם, כי "בספר סוד הנקודה הטובה יש מסרים פשוטים ועמוקים. המטרה שלי הייתה להנגיש את סודות הנפש שעליהם דיבר רבי נחמן מברסלב לפני מעל 200 שנה בצורה שתתאים לאדם בן זמננו. מסרים פשוטים שיכולים להציל חיים. אולי זה נשמע מפוצץ אבל אני רואה את זה יום יום בפגישות אישיות עם אנשים או בסדנאות קטנות. לראות את הטוב שבשני יכול להציל אותו, לראות את הטוב האמיתי שבי יכול להקים אותי מהמקומות הכאובים והקשים ביותר. זה לא רק סיסמאות אלא העמקה וחזרה. לאו דווקא בקריאה ראשונה, לפעמים לוקח זמן לחומרים לחלחל וצריך לחזור ולראות את זה בחיים שוב ושוב אבל אני רואה את זה קורה".

בימים אלה רן ובר עובד על ספר בשם "מחשבי הקיצין". זהו ספר מתח אפוקליפטי, שמנסה להעביר מסרים עמוקים דרך רומן ריגול בין יבשתי.

סוד הנקודה הטובה מאת רן ובר. איורים: עדי כץ. דני ספרים הוצאה לאור, 224 עמודים, מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il או דרך אתר הספר www.sodhanekuda.com


התרשמותי: בד"כ איני אוהבת ספרים ה"מוכרים" לנו סיסמאות, אבל בספר זה מצאתי תובנות לחיים, והסברים כיצד להשיג את הטוב ואיך להתמקד בו כי "סוד הנקודה הטובה הוא עבודה של הגדלת הטוב (ציטוט, עמ' 127). אהבתי את ההתמקדות בטוב כי כפי שכתוב בספר "כשאנו מתמקדים בטוב, נבחר להוסיף טוב ולהתחזק דווקא בתחומים שאנו מצטיינים בה" (ציטוט עמ' 145). לא פחות חשוב זה לראות את הטוב בזולת, כי "עצם ראיית הטוב של האחר, אף ללא דיבור או מעשה, יכולה לחולל פלאים" (ציטוט עמ' 164). אני ממליצה, ספר חשוב על מדף הספרים בבית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה