יום רביעי, 5 בפברואר 2014

תכירו, אדם דפו

ספר מתח חדש: "תכירו, אדם דפו" מאת יאיר רובל

להתגבר על טבע האדם




מדוע סגן מנהל המחלקה הקרדיולוגית לשעבר בבית החולים רמב"ם, ד"ר יואב וולגנברג, בוחר לשים קץ לחייו בדרך מוזרה מאוד? האם העולם שלו באמת קרס ברגע אחד? רומן המתח "תכירו, אדם דפו" מאת יאיר רובל, בהוצאת הספרים "גוונים", מציג עלילה סבוכה ומרתקת המתפרשת על פני ארבעה עשורים ושלוש יבשות. זה לצד זה, מככבים בה אנשי העולם התחתון, יאפים ישראלים, נרקומנים אומללים ונזירים טיבטיים, המעורבים כולם בסיפורי אהבים, ביחסי חברות ובגידה, ובעיקר - בלא מעט כסף. אולם, אולי יותר מכול, זהו סיפור על אמונה. אמונה בבלתי אפשרי, אמונה ביכולת להתגבר על חוקי הטבע. האמונה ביכולת להתגבר על טבע האדם. זהו גם סיפורם של ארבעה חברי ילדות אשר קושרים את חייהם ברשת של שקרים ורמייה. גיבור הסיפור הוא יואב, רופא צעיר שכתוצאה מהתנקשות מתוכננת בחייו הוא הופך למשותק וחירש באופן כמעט מלא. מה הוא עולל לחבריו, ששלושתם שנאו אותו שנאה כה עזה כל כך והם רקמו קנוניה על מנת להיפטר ממנו, אחת ולתמיד? כיצד כל אחד מהשלושה השיג את מטרתו?

לד"ר יואב וולגנברג היו חיים פוריים ומגוונים: רופא צעיר שמונה לתפקיד בכיר בבית החולים באופן בלתי צפוי; ארוסתו, קיבוצניקית יפהפייה שהכיר כשותפה לתחביבו - טיפוס הרים; והון עתק שהיה אמור לרשת בקרוב. חבריו עוד מתקופת בית הספר: עורך דין שכינויו 'שניצל', עמיתו לעבודה שכינויו 'חילזון' וכלכלן שכינויו 'נודניק', שנשבעים בנאמנות זה כלפי זה מדי שנה כשנועדים במסעדה מפוארת בחיפה. האם הם באמת עד כדי כך ישרים וכנים זה כלפי זה? למעשה, במשך השנים הארוכות הם סללו את הדרך להצלחתם, למרות  שהדרך הזאת שרועה על צערו של מישהו, וכמובן יש לזה מחיר כבד.

יאיר רובל הוא שמו הספרותי של ד"ר יבגני לוין, (42), תושב חיפה. בעל תואר ראשון ושני בפקולטה לביולוגיה ושלישי בפקולטה לרפואה, ב-2006 סיים השתלמות פוסט דוקטורט בטכניון חיפה בתחום מדעי הרפואה. כיום הוא עוסק ברפואה משלימה.

יאיר רובל מספר, כי "מגיל קטן רציתי להיות תסריטאי ובמאי. ילדים אהבו להקשיב לסיפורים שהמצאתי תוך כדי שיחה. לפני כשמונה שנים התחלתי לכתוב תסריטים ומחזות והספר הזה הוא למעשה שיכתוב אחד התסריטים שלי. בחרתי בשם עט על מנת להפריד בין העיסוק הפרטי והמקצועי".

"העולם שלנו בנוי על כסף, על הרבה כסף ועל המון כסף..." כך אומר איש העסקים האמריקני המצליח, אדם דֵפוֹ, הוא ד"ר יואב וולגנברג, גיבור העלילה, לפסיכולוגית שלו, אלינור ספיבק. דֵפוֹ מוכּר לאלינור אך היא אינה מצליחה להיזכר מניין. לרוע מזלו של רוני, בעלה, היא גם אינה מצליחה לעמוד בפני קסמיו של איש העסקים.

תכירו, אדם דפו מאת יאיר רובל, הוצאת הספרים גוונים, 351 עמודים, מחיר לצרכן  96 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב בר כוכבא 29 תל אביב ובאתר ההוצאה http://www.gvanim-books.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה