יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

מרגל רוסי

ספר חדש: "מרגל רוסי" מאת עמיחי יעקב שפירא



עלילת הספר "מרגל רוסי" מאת עמיחי יעקב שפירא, בהוצאת הספרים "אוריון", מתרחשת בתקופת האינתיפאדה השנייה, בבית מלון בירושלים וכוללת עלילות אהבה ובגידה, נאמנות ותככים.

אורחיו של המלון המכובד, לכאורה, נהנים משירותיה המגוונים של חוות הסוסים הנמצאת בתחומו, אך בלילות הם יכולים ליהנות גם משירותים אחרים, המסופקים בביתנים מוצנעים. נשים וגברים, סוכני ביון ישראלים ורוסים, מרגלים מדומים ואמיתיים, ערבים ישראלים ופלשתינים, כל אלה משתלבים בעלילה. אנו מתוודעים לרומן אסור של דימא, גיבור הסיפור, עם מירי הנשואה, בתו של גור, בעל בית המלון שבו הוא עובד כמנהל האורוות. בעלה, איש שב"כ, אשר גילה את הבגידה, מחליט להתנקם בדימא ולהעליל עליו אשמת ריגול לטובת הפלשתינים לצורך ביצוע פיגוע ראווה. הוא מפעיל את קשריו וכישוריו, וכורך סביב צווארו של דימא עלילת ריגול. במקביל, מתפתחת עלילת ריגול רוסית אמיתית שגם היא מתרחשת ברובה באתר המלון. לבלילה מצטרפים שחקנים נוספים כמו סוכני ביון רוסיים, שמארגנים מבצע שבו יצולם חבר כנסת ישראלי בזרועות נערת ליווי "שתולה" לצורך סחיטתו. הם מבקשים מדימא שהוא יהיה זה שיצלם את חבר הכנסת, אך היות והוא מסרב, הם מחליטים לסחוט גם אותו ע"י חטיפת ילדיו ואמו לשטחי הרשות הפלשתינית. שירותי הביון של רוסיה, ישראל והרשות הפלשתינית מתפתלים זה עם זה וזה בצד זה, וזה נגד זה.

עמיחי יעקב שפירא (75) תושב אשדוד, עוסק בפיקוח הנדסי בחברת תשתיות, נולד בארץ לפני קום המדינה, צמח וגדל עמה. שירותו הצבאי הוא חלק בלתי נפרד מהווייתו הישראלית, הוא שירת במילואים עד גיל 52. לדבריו, כתיבתו נובעת מהשראה שמקורותיה טמירים לו. זהו ספרו השני אחרי "יום הדין" (רומן אפוקליפטי, הוצאת חלונות 2002) כשמקביל כתב למגירה ספרים וסיפורים נוספים.

חלק מהשראת הכתיבה שאב מסיפורו של חבר נכרי שהגיע לארץ עם אשתו היהודייה ושני ילדיהם והיא התגרשה ממנו. הזרז לכתיבה היה המשבר שעבר על החבר בעקבות הגירושים. המחבר הוסיף לעלילה התרחשויות הקשורות לאינתיפאדה, יחסינו עם הפלשתינים והמלכוד שלנו בעניין זה, המהפך החומרני העובר על החברה הישראלית והצצה לנפש של הפלשתיני.

בין המסרים שהמחבר מבקש להעביר בקריאת הספר: ישנם אנשים מוצלחים מבחינת כישרון אבל רעים, אכזריים ומושחתים; תפוח אחד רקוב מסוגל לגרור ארגון או חברה לאובדן; צריך לתת הזדמנות לאהבה, היושר השקט והאמת של האנשים ההגונים - חזק מכל.

עמיחי יעקב שפירא כותב בימים אלה ספר נוסף ששמו "יומו האחרון של יחיאל גבעתי", המספר על חבר קיבוץ ותיק בדרום, אשר שלושת בניו משגשגים בהייטק האמריקני ורק בתו נשארה בקיבוץ. חייו ושגיאותיו החולפים לפניו, גורמים לו להבין את חלקו ואחריותו למצב.

מרגל רוסי מאת עמיחי יעקב שפירא הוצאת "אוריון", 386 עמודים, מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה