יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

חייו ואהבותיו של רומן סמולנסקי

ספר חדש: "חייו ואהבותיו של רומן סמולנסקי" מאת בטי גרינברג



הספר "חייו ואהבותיו של רומן סמולנסקי" מאת בטי גרינברג, בהוצאת "ספרי צמרת",  מגולל את סיפור חייו של צייר ירושלמי מוכשר שנסע לפריז כדי להתגורר שם תקופה, בתקווה להפוך לצייר מצליח, בעל שם עולמי. המחברת מתארת את דרכו של אמן אל הגשמה עצמית, אל השלמות אליה שאף  להגיע הן בתחום אמנותו, הציור והן בחיי האהבה שלו.

העלילה עוסקת ברומן סמולנסקי, צייר ישראלי שנולד בירושלים, העיר שבה עברו עליו ימי ילדותו ונעוריו. הוא למד ציור ולאחר תקופה של מגורים בתל-אביב , נסע לפריז, משאת נפשם של ציירים רבים באותם זמנים, בתקווה להפוך לצייר מפורסם. רומן היה גבר נאה ומושך וחיי האהבה תפסו מקום נכבד בחייו. אהבתו הגדולה הייתה פולין, פריזאית יפהפייה שכבשה אותו ממבט ראשון, אך תקוותו לבנות עימה את חייו, נכזבת. מתהומות הצער והייאוש הוא עולה ומתגבר הודות לאמנות והופך לצייר מוערך. במקביל למאמציו להשיג הכרה עולמית כצייר, עובר רומן תהפוכות בחיי האהבה שלו ופרידות כואבות מאהובותיו. למשך תקופה מסוימת הוא אפילו "חוזר בתשובה" בשל אהבתו לאישה חרדית ומגלה את כוחה של האמונה, אך טרגדיה קוטעת גם אהבה יפה זו. חייו של רומן עוברים בנדודים בין ירושלים, תל-אביב, שוב ירושלים, כפר נידח באפריקה, פריז וניו-יורק – ולבסוף שוב ירושלים. הטרגדיות בחייו קשורות קשר הדוק למאורעות שמתרחשים בארץ, כגון מלחמת יום הכיפורים והפיגועים של שנות האינתיפאדה. אבל, בכל נדודיו וחיפושיו אחר האהבה האמיתית, השלמה, תמיד שלטה ברקע דמותה של האחת והיחידה – פולין.

בטי גרינברג (64), אם ל- 3 תושבת כרמיאל, אוהבת לכתוב גם פרוזה וגם שירים, דוברת שש שפות: רומנית, עברית, אידיש, רוסית, אנגלית, צרפתית. אוהבת לקרוא ספרים גם בצרפתית ובאנגלית. בטי גם מציירת, ותמונות שלה, שמן על בד, הוצגו בכמה תערוכות, והיא מאוד נהנית לצייר. היא אוהבת ספרות קלסית, אבל גם מודרנית. היא משתדלת להגיע לשלמות בכל עיסוקיה, עד כמה שניתן. היא מחפשת תמיד את החיובי בכל מצב, גם אם הוא קשה, וחיה עם התקווה שאכן הגישה החיובית תגרום בסופו של דבר לשינוי המיוחל. אם זה נקרא אופטימיות, אז היא אופטימית.

בטי גרינברג מספרת: "כשהתחלתי לכתוב את סיפור חייו ואהבותיו של רומן סמולנסקי, עמדה לפניי דמותו של צייר ישראלי צעיר, בחור נאה, גבוה, בעל מבט עיניים מסתורי וכובש. רומן הוא דמות של אמן רגיש, כישרוני, בעל עולם פנימי עשיר ודמיון פורה. הוא צבר חוויות שונות במשך חייו, וכל חוויה העשירה את עולמו הפנימי ותרמה לעיצוב אישיותו למשך שנות חייו הן כאמן והן כאדם. כשהחלטתי לתאר את חייו של רומן, שאפתי ליצור דמות רבגונית ועכשווית. ואמנם רומן הוא דמות אקטואלית בכל זמן, גם אם מאורעות שהתרחשו בארץ השפיעו ואף קבעו במידה רבה את מהלך חייו. סיפורי אהבותיו וייסוריו של רומן יהיו תמיד רלוונטיים, כי לעולם בני-האדם יחוו אהבות ואכזבות ופרידות במשך חייהם, ולנצח יחפשו את אושרם וישתוקקו להגשים את אהבתם בצורה מושלמת ככל שניתן. רומן חי את חייו באינטנסיביות בשני מישורים: במישור האישי ובמישור האמנותי. הוא הגשים את עצמו כאמן בקנה מידה עולמי, ובמקביל חיפש תמיד אהבה. הוא חווה במהלך חייו כמה פרשיות אהבה מופלאות, בהן היו מעורבות נשים מעניינות וראויות לאהבתו. אך חייו עברו תמיד בחיפוש אחר הקשר המושלם שיביא לו את השלווה והאושר, ושאף כל חייו להשיג את האהבה האמיתית. נוכחתי לדעת שכתיבת הספר העשירה את עולמי ושאני מאושרת כשאני יכולה ליצור סיפור, לתת חיים לדמויות שהן פרי דמיוני ולקבוע את גורלן".

חייו ואהבותיו של רומן סמולנסקי מאת בטי גרינברג הוצאת "ספרי צמרת", 205 עמודים, מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים או בחנות ההוצאה ברחוב המצודה 3 אזור ובאתר ההוצאה www.netbook.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה