יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

עקבים בחול

 

עקבים בחול



מבוסס על סיפור אמיתי

מאת: צפורה לביא

הוצאת אסיף

* * * * * * 
(159 עמודים, 88 ₪)


"עקבים בחול" מגולל את חייה של אדלה, מוכרת כובעים יפהפייה, בוורשה של ראשית המאה ה-20. סיפור אהבה מרגש ויוצא דופן בין אדלה דלת-האמצעים, לבין שבתאי, אברך יפה-תואר ואמיד מחסידי גור, מציל את חייה ממוות אכזר.
בתיאור צבעוני וחי, מתוך נקודת מבטה של אדלה, מצוירים חיי יהודים ונוצרים בעיר העליזה והמוארת, הנטועה בלב יערות, שאבנים גדולות, יפות ומסותתות מרצפות את כבישיה.



אדלה מתארת בכנות רבה את הלם המעבר ארצה, בשנות השלושים, לעיר חיפה האפורה, ואת ההתאקלמות הקשה בביתה החדש שבחולות קריית ים.
האהבה בינה לבין שבתאי, שבעקבותיו עלתה ארצה, שזורה כחוטים של אור לאורך הספר. היא שמעניקה את כוחות הנפש להמשיך לגדל ילדים, ולחייך ולצחוק, לאחר שמגיעים ניצולי השואה, השלדים מן הזוועה.

עם אדלה אנחנו מגלים את אובדן האם האהובה והאחים שכה התגעגעה אליהם. אנחנו מתוודעים לאבל הכבד שירד על הארץ, למחשבות המייסרות ולחיפושים הקדחתניים אחר קרוב משפחה, ולו הרחוק ביותר, שאולי שרד.

"עקבים בחול" מבוסס על סיפור אמיתי, שאת רובו שמעה צפורה לביא מפי אמה, גיבורת הספר, המספרת את הסיפור בגוף ראשון.
השמות בספר בדויים והדמויות אינן זהות לאלו שבמציאות.

צפורה לביא, ילידת קריית ים, כיום מתגוררת ברמת גן. בעלת תואר ראשון בספרות עברית ובמקרא ותואר שני בספרות עברית, מאוניברסיטת תל אביב. כתבה ספרות מקצועית וערכה עיתון לנוער המתקשה בקריאה. פרסמה סיפורים באינטרנט ובכתב העת "מאזניים".
עסקה שנים רבות בהוראת לקויי שמיעה. לימדה באוניברסיטת תל אביב ובמכללת לוינסקי. כיום עוסקת בהוראה מתקנת לצד כתיבתה.
בספר "עקבים בחול", ספרה הרביעי, היא מקיימת את ההבטחה שנתנה לאימה, שיום אחד תכתוב על חייה.
ספריה הקודמים גם הם רומנים: "שיר", "סערה בעולם הדממה" ו"לא נפסיק ללכת".

אסיף – הוצאה לאור ומרכז כתיבה ועריכה


הוצאת אסיף נוסדה בתל אביב ב-2006 על ידי ד"ר ‏אסיה שרון. ייחודה במגמה החינוכית המנחה את פעילותה ובמאמצים לקידום הכתיבה העיונית והעריכה הלשונית בישראל.‏ ביזמתה ובסיועה נערכו ימי העיון הראשונים בארץ בתחום העריכה באוניברסיטת חיפה, והיא היחידה המציעה מרכז כתיבה ועריכה עם קורסים משולבים לכותבים ולעורכים.
אסיף מוכרת על ידי שורה של מוסדות וארגונים כמו המשרד לביטחון פנים, החברה להגנת ‏הטבע, ארגון המורים העל-יסודיים, משרד החינוך, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, ‏הטכניון, המכללה האקדמית בווינגייט, אגודת הסופרים העבריים ואילן מרכז הספורט לנכים.

מספרי הוצאת אסיף:
·       ספרו של ליאור דגן "זמן להתחיל לחיות" (2007), המלווה ברישומים של המשורר יוסף שרון.
·       "להביט במראה, לראות את האחר" (2008) במימון האיחוד האירופי ובעריכת ד"ר טלי יריב-משעל. פרי עבודה משותפת של מרכז מינרבה לזכויות האדם ושל מרכז גילה לחינוך אזרחי ודמוקרטיה באוניברסיטה העברית. יצא בעברית ובערבית.
·       ספרה של ד"ר סימה זך ראש בית הספר לחינוך במכללה האקדמית בווינגייט, "עיונים בפסיכולוגיה של הספורט" (2010). הוכר ב-2013 על ידי משרד החינוך כאחד משני הספרים החדשים לבגרות בחינוך גופני.
·       ספרו של הכדורסלן והמאמן הנודע גרשון דקל ("יד הזהב"), "הדרך לסל בגישת הבנת המשחק", (2013), הומלץ על ידי אריה מליניאק, צביקה שרף ואריק שיבק. בספר מאמר של פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בווינגייט.


באתר של הוצאת "אסיף", www.assif-pub.com, מדורים הפתוחים לשירות הציבור: "עברית כחול"-סוגיות שכותבים ועורכים מתלבטים בהן, ו"סמינר לכתיבת עבודה"-סיוע בכתיבת עבודה. לאתר נכנסים אלפי גולשים בשנה, מהארץ ומהעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה