יום שני, 2 בספטמבר 2013

אהבה במבחן


ספר חדש: אהבה במבחן מאת ד"ר שי שגב
סיפור עלילתי על התפתחות אישית שזור בתובנות פילוסופיות ופסיכולוגיות


אהבה במבחן מאת ד"ר שי שגב הינו שילוב מרתק של סיפור עלילתי על התפתחות אישית של גיבוריו, ושל תובנות פילוסופיות ופסיכולוגיות, ובמושגים השאולים מעולם הקבלה והאימון (קאוצ'ינג). נסיבותיהם של הגיבורים, ההתלבטויות שלהם בינם לבין עצמם והדיאלוגים המרתקים שלהם מציפים דילמות בין שכל לרגש ובין חלום למציאות במגוון תחומים כגון חינוך, זוגיות והעצמה אישית, ומעניק כלים להתמודדות עמן. כל אלה מתקבצים יחד לכדי ספר מרתק, הכתוב בצורה קולחת ומתאים הן לנוער והן למבוגרים. זהו ספר ראשון בסדרה שעתידה לעסוק בדילמות הנוגעות לערכי יסוד כגון אהבה, נאמנות ועוד.

עלילת הספר: בתקופה הרת גורל (תחילת תקופת הבית השני), שבה יהודים חדורי מוטיביציה ואידיאלים חוזרים לארץ ישראל כדי להקים את בית המקדש השני, מתרחש סיפור אהבה בלתי אפשרי, מרתק ונוגע ללב. יסמין היא נסיכה יפה ומוכשרת שעתיד מזהיר לפניה. חייה מיטלטלים כאשר היא מפרה את הכללים ומתאהבת במשורר אלמוני המחזר אחריה, שאותו אינה מצליחה לפגוש. דוד הוא רועה צאן צעיר וחולמני, המאוהב ביסמין ללא ידיעתה אך אינו מסוגל להינשא לה, מכיוון שאינו בן אצולה.  יסמין מחבלת בעתידה ויוצאת למסע ארוך לגילוי אהבתה. דוד יוצא למסע ארוך להגנה על בני עמו. הגורל מפגיש את שניהם. האם אהבתם תתממש?

הן דוד והן יסמין צריכים להתמודד עם נסיבות לא קלות של חוסר בשלות מצידם, חוסר ודאות, התנגדות של הסובבים, פחדים וחששות מהעתיד היוצרים מאבקים בין השכל הדוחה, לבין הרגש המקרב, ועוד. הסיפור ממחיש את ההתפתחות האישית שלהם תוך כדי ההתמודדות. אולם ההתמודדות הינה גם מנת חלקם של המלך, אביה של יסמין שאינה הולכת בתלם; של שרה, המתמודדת בין אהבתה לגבר שאינו מושג לבין גאוותה המונעת ממנה ממלחמה עליו, ועוד.

אהבה במבחן הוא רומן הביכורים של
שי שגב, יוצר רב תחומי, (45, נשוי + 5), תושב גבעת שמואל. שגב הינו עורך דין מאז 1995, שסיים בהצטיינות תארים ראשון ושני במשפטים. בעל תואר ד"ר בפילוסופיה/משפטים, מגשר. שגב הינו בעל ניסיון עשיר ביותר מאז 1996 בהרצאות בתחומים שונים, משפט, פילוסופיה, יהדות, העצמה ועוד, בפני קהלים שונים, במוסדות אקדמיים ואחרים. בנוסף, ד"ר שגב עוסק באימון אישי לחיים ולקריירה, מרצה רב תחומי ומנחה סדנאות מודעות העצמה מזה שנים. פרקים מהספר "אהבה במבחן" נדונו בהרחבה במסגרת סדנאות שונות שערך המחבר, וחלק מהתובנות שעלו מהדיונים הערים בקרב המשתתפים מצאו את ביטויין בספר עצמו.  

שי שגב מספר, כי מאז ילדותו הוא עוסק בהוראה והדרכה, ותמיד חיפש דרכים יעילות להעברת מסרים, כך שחיידק היצירתיות המקנן בו ממילא הוביל אותו לפיתוח שיטות הוראה יצירתיות.  בנוסף, הוא שגב מעיד על עצמו כי הוא נמנה עם אלה המחפשים חיים של משמעות, ומשמעות בנסיבות הפוגשות אותו.  בהשראת הרבי המזמר, הרב קרליבך זצ"ל, שגב נהג לחפש מסרים בתוך שירים; לעתים מסרים שאולי המשורר עצמו לא חשב עליהם. במהלך ההרצאות היה שר יחד עם הקהל ומתוך השיר מעביר את המסר. כך שיש הקוראים לו "הקואצ'ר המזמר". תמיד מדובר בשירים ידועים ואהובים. עם השנים שכלל את השיטה ופיתח סדנאות/הרצאות המבוססות על שירה. כמו הסדנה "מה זאת אהבה", שבה הוא מסביר מהי אהבה, כיצד מתנהגים אוהבים וכו', בתווך בין מסר למסר, מעביר שיר המעביר את המסר הזה. הדבר נותן זמן לחשוב על המסר, וגם הפסקה קלה. שיטה זו סייעה לו בהעברת מסרים "כבדים" כמו קבלה, כאשר השילוב הזה העביר את המסר בצורה בהירה ויפה. לשילוב הזה קרא בזמנו "שירים ושיעורים".

מהו המסר שלך ?

שגב: "המסר העיקרי המועבר בספר זה הוא הצורך שלנו לחיות את החיים, לא להתייאש, לדבוק במטרה. גם אם אחרים אומרים לך "חדל", אבל האמת הפנימית שלך דוחפת אותך קדימה, אז לך קדימה. תתמודד עם הפחדים והספקות. סמן את היעד ולך לקראתו, גם אם אינך יודע הכל מראש. תמשיך להתקדם גם בעיתות של אי ודאות; עשה את הדברים לאחר שיקול דעת ובשום שכל, אולם גם ממקום של רגש חם, והרבה הרבה אמונה. ואז גם מן השמיים יעזרו לך להצליח, וגם הבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי".

אהבה במבחן מאת ד"ר שי שגב, הוצאת ספרי צמרת, 383 עמודים, מחיר לצרכן 91  ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים או דרך אתר המחבר www.drshaysegev.com ומוזמנים לבקר גם בבלוג האישי http://segevlaw.blogspot.com/.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה