יום שישי, 26 באפריל 2013

בועות ורודות מתנפצות


ספר חדש: בועות ורודות מתנפצות


מאת אורית גליקסמן
ספר מרגש על אימוץ וסודות מן העבר

בועות ורודות מתנפצות מאת אורית גליקסמן, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא ספר מרגש שייגע בלב כל קורא ועוסק בתחום האימוץ. זהו ספר שתקראו בשקיקה ולא תרפו ממנו עד לדף האחרון שיסיר את הלוט מעל עולם של סודות ואימוץ .

רינה, גיבורת הסיפור, היא אלמנה משכילה, אצילית ונעימת מראה שהחיים זימנו לה אירועים מאתגרים וסודות כמוסים. בבדידותה הרבה היא מתוודעת למאיר, אלמן בן גילה, המסתיר אף הוא סודות כמוסים משלו. החיבור בין השניים מוביל לידידות ואף מעבר לכך. חגית, בתו של מאיר, מאמצת אותה אל לבה ואל משפחתה ומוצאת בה תחליף לאם שכה חסרה לה. אולם סודות העבר אינם מרפים, ובסדרה של אירועים דרמטיים והשתלשלויות מפתיעות הם עולים וצפים, קורעים את המסווה מעל פני הדמויות ומטיחים את האמת בפניהן. הבועות הוורודות שבהן חיו בני המשפחה מתנפצות בזו אחר זו, ומותירות אותם לאסוף את שברי חייהם המרוסקים.  האם יצליחו לעשות כן? האם יזכו לשלווה ולאהבה? סיפור זה נכתב לאחר שסוד מן העבר צץ ועלה במשפחה שחשבה שהיא מושלמת. הבועה הוורודה התנפצה, ומתוכה צצו גילויים חדשים שאילצו את המשפחה להכיר בעובדות חדשות ומעניינות אודותיה.

חגית מוצאת קופסה ובה מכתב ובדיקת מעבדה. אין לה מושג במה מדובר, והיא מנסה לגלות למי שייכת הקופסה. במקביל למאמציה, האישה שאיבדה את הקופסה מחפשת אותה, ואז נוספת הצלע השלישית, אביה של חגית. מבלי דעת הוא רוקם רומן נוגע ללב עם האישה בעלת הקופסה. חגית מראה לו את הקופסה ובה המכתב (כתוב בצרפתית), והוא מתרגם לה את תוכנו. מסתבר כי מדובר במכתב של אם לבתה. האם מביעה חרטה על כי היא ובעלה שיקרו לבת, ואמרו לה כי התינוקת שילדה, נפטרה. האם מסבירה מדוע הדבר נעשה ומותירה עקבות לאיתור הילדה. אביה של חגית, מתוך תחושה פנימית, מספר לאשה שהכיר על הקופסה שנמצאה, ושואל אם במקרה יש לה קשר. מכאן מתפתחת העלילה, כאשר חוט השני בה הוא החיפוש הנוגע ללב של האישה אחר הבת שהוסתרה ממנה. אולם העלילה מסתבכת כאשר מתברר שחברתה הטובה של חגית, גילת, גם היא ילדה מאומצת. שתי החברות מנסות להתחקות ולגלות מי הם הוריהם האמיתיים, וההלם רב כאשר מתגלה האמת המפתיעה, בייחוד לגבי זהות אמה של חגית.

אורית גליקסמן (45), אם ל-3 ילדים, תושבת באר שבע, עוסקת בהוראה כעשרים ואחת שנים מתוכן שלוש עשרה שנים בגן.  היא מספרת על ההשראה לכתיבת הספר: "לאימי ז"ל יש אחות אחת. הן היו מאד קשורות זו לזו ולהן הייתה אם שזו סבתי שהייתה טיפוס מאד קשה. אי אפשר היה להמרות את פיה. שנה לאחר שאימי נפטרה בטרם עת, מתה גם סבתי משברון לב. דודתי כינסה את בני המשפחה כשנתיים לאחר מכן וסיפרה שהרתה בגיל 17 לחבר שהיה לה. הוריו של החבר התנגדו לחתונה והיא מצאה את עצמה הרה בתקופה שזה היה דבר נורא. סבתי התאלמנה בגיל 27 וגידלה את שתי הבנות לבדה. היא עבדה כעובדת סוציאלית והייתה לה גישה למסמכים. היא דאגה להרחיק את דודתי ממקום המגורים לתקופת ההיריון וכשילדה סיפרה לה שהוולד נפטר בלידה. דודתי נישאה לבעל שידע על עברה אך תמיד  חשבה בליבה שאולי התינוק חי. כל עוד אמה הייתה בחיים היא לא העזה לבדוק ולרחרח. רק כשאמה נפטרה היא חקרה ומצאה שבנה חי והוא סופר ועיתונאי החי היום בצרפת. אני זוכרת שהיא סיפרה לנו זאת סמוך לחופשת הפסח והסיפור לא הירפה ממני. בחופשת הפסח ההיא התחלתי לכתוב ולכתוב וזרם הכתיבה לא פסק.

את רוב הספר כתבתי לפני שנים רבות במוזה אחת שארכה מספר חודשים ואז הנחתי לו מתוך ראייה ששחררתי את המטען שבליבי וזהו. לאחר שכמה חברות עיינו בכתוב ורצו המשך מצאתי את עצמי חוזרת לסיפור. ההמשך לקח כשנה לסירוגין".

בועות ורודות מתנפצות מאת אורית גליקסמן, הוצאת הספרים אוריון, 126 עמודים, מחיר לצרכן  68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il




2 תגובות:

  1. ספר מקסים - רק 126 עמודים הנקראים בקלילות ובכיף
    אני באמת מאמין שמי שיתחיל לקרוא את הספר
    לא יפסיד דבר אלא רק ירוויח עלילה מעניינת וסוף מפתיע.
    דני

    השבמחק
  2. ספר מעולה ומרגש עד דמעות, מפתיע מאוד, משמח .קראתי את כולו תוך כמה שעות כי הוא טוב
    וגם כי הוא רק 126 עמודים וזה זורם.
    סיפורה של משפחה, שגילוי סוד מעברה מנפץ את מראית העין של חייה הטובים
    הייתי מסכמת את הסיפור בכותרת " נצחון השפיות". מבחינה זאת , הוא מאוד אופטימי בעיני. אני מאוד ממליצה
    ריקי

    השבמחק