יום ראשון, 3 במרץ 2013

נובמבר


נובמבר


מאת: אנטוניו קלסאדו

מספרדית: יורם מלצר

הוצאת רימונים


* * * * * *

368 עמודים, 98 ₪


אנדרס, סטודנט צעיר ממדריד, הוא קורא כפייתי, הנוהג לגנוב ספר, בעודו קונה ספר אחר... עד שיום אחד הוא נתקל במקרה בספר מסתורי. זהו בדיוק הספר שמוציא לאור רב-עוצמה מבקש להשיג בכל מחיר, ולמטרות הידועות לו בלבד.

מדוע מעוניין המו"ל בספר המסתורי?
כיצד קשורה לכך אווה, מושא אהבתו של אנדרס ?
כיצד ישתלב בתעלומה אביו של אנדרס, פליט עולם הרוקנרול של שנות השמונים במדריד,  מכור שנים לסמים, למין פרוע ובעל תאוות בצע משולחת רסן?
מה יש בו בכתב-היד הזה שמסכן כל-כך את העולם?

הספר המסתורי, מעין כתב-חידה, ישגר את הגיבור ואותנו אל עולמות אחרים, עולמות של אימה ואיום על החיים. עד מהרה ימצא את עצמו אנדרס מעורב במציאות שלא תיאר שהיא יכולה להתקיים. ספר שראה אור ולא ראה אור, ומו"ל שקיים ולא קיים, שכן הוא הפך לקליפה שלתוכה חדרה ישות שטנית, היא "נובמבר". ישות שטנית זו מתהלכת ברחובות העיר המודרנית, בדמות אדם מן הישוב, ומטרותיה להשתלט על המציאות, לשחק בנפשות ולעשות בהן כבתוך שלה. היא מנהלת ארגון מסודר של מלאכי-חבלה ומבקשת לגייס לשורותיה את הגיבור שלנו. עד היכן תגיע ידה הארוכה? מי מהדמויות תתגלה כמסווה נוסף לנוכחות השטנית? מה עושה חבורת השטן שפועלת בבית מבודד במדריד? מה מהות העסקה שכל אחד מאנשי החבורה הזאת מקבל על עצמו כשהוא הופך למשרתו של "נובמבר"? במה שונה הגיבור שלנו מכל העבדים ש"נובמבר" מצליח לנכס לעצמו?

"נובמבר" הוא ספר מתח ומסתורין שחוברים בו תככים אהבה ואימה. הוא מתרחש במדריד של היום, ונותן מבט אמין על ספרד מאז שחרורה מעול הרודן פרנקו ועד ימינו.

אנטוניו קלסאדו (יליד העיר קורדובה, 1968), היסטוריון וסופר, למד גיאוגרפיה והיסטוריה באוניברסיטת קורדובה. שימש בתפקידים שונים בשלטון המקומי באנדלוסיה.
קלסאדו כותב מנעוריו. זכה בפרסים רבים. שני הרומנים הקודמים שלו, “חוג הזאב" (2008) ו"צללים" (2009) זכו לשבחי הביקורת והקהל.

יורם מלצר, יליד חיפה (1963), עוסק בתרגום, (בעיקר מספרדית ופורטוגלית), סופר ועורך.
כמה משנות ילדותו עברו עליו בהונדורס. למד מדעי המחשב בטכניון, ובלשנות ומדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים. פירסם סיפורים קצרים, מסות, רשימות ביקורת ותרגומי שירה ופרוזה, בכתבי עת ובמוספים ספרותיים. חי בירושלים.
תירגם מספריהם של פאולו קואלו (ביניהם: על נהר הפיאדרה שם ישבתי גם בכיתי, יומנו של מכשף, המכשפה מפורטובלו, ועוד), ארי דה-לוקה (אתה, שלי), מריו ורגס יוסה (חגיגת התיש), פרננדו פסואה (ספר אי הנחת, הבנקאי האנרכיסט), ועוד.
פרטים נוספים ניתן למצוא ב"לקסיקון הספרות העברית החדשה" , להלן קישור:
http://library.osu.edu/projects/hebrew-lexicon/00374.php

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה