יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

אינטרמצו אסטרולוגי


האם האסטרולוגיה היא מדע, מיסטיקה או אמנות?

ספר אסטרולוגיה חדשני ולא שגרתי


אינטרמצו אסטרולוגי

מאת: ירון ליבנה

הוצאת אסטרולוג

* * * * * *

368 עמודים, 118 ₪



במבט לאחור, על פני אלפי שנות קיומו של האדם, בולטת האסטרולוגיה כתורה וכאמונה אותה למדו ובה עסקו המוני העם מצד אחד, ועילית של המוחות האנושיים, מצד שני.

האם האסטרולוג מצוי בזירת קונג-פו מול המדען, הרב והפילוסוף? או אולי יכול לחיות איתם בשלום. הספר מציע חשיבה רב-תחומית המוכיחה, שניתן להחליף את המחלוקת בחיים בצוותא של כוכבים, דת, פילוסופיה ופסיכולוגיה.
בין היתר מטפל הספר באסטרולוגיה ויהדות במבט תנ"כי ומציע פתרונות מחשבתיים מעניינים ליחס בין אמונה באל אחד לריבוי המזלות.

אינטרמצו אסטרולוגי יוצר מפגש, סוג של תנועת מלקחיים רחבת היקף, המקפלת בתוכה רעיון ויישומים, תיאוריה ופרקטיקה, בעולם האסטרולוגיה. הוא מציב זרקור רב-עוצמה ועשיר בחומרים רעיוניים, ומטרתו לערוך לקורא היכרות עמוקה עם האסטרולוגיה ולסלול עבורו את הנתיב שיכוונו לדרך הנכונה.

באמצעות התבוננות מרתקת וחדשנית באסטרולוגיה, מתורגם גלגל המזלות למודל של דינמיקות נפשיות, הן במימד האישי והן ברמה הקבוצתית. בהדרגה נחשפת השיטה המתמטית המחלקת כל מזל לשלושה שלישונים וכל שלישון למיקוד אבחוני-יומי מדוייק, על פי מיקום השמש במעלות השמימיות. מספרים ותווים, מתמטיקה ומוזיקה הופכים באמצעות האסטרולוגיה לסימפוניה נפשית אצל כל אדם. סימפוניה הייחודית רק לו. צומת דרכים בה נפגשות הפילוסופיה והפסיכולוגיה בתריסר המזלות, ובה אנו מגיעים לנקודת מבט חדשנית על חיינו.

ירון ליבנה, אסטרולוג מוכר ובר-סמכא, בעל תואר שני בפילוסופיה, מציג אופן חשיבה רב-תחומי  לאורך השנים. במסע פילוסופי, מהפירמידות של מצריים הקדומה ועד לפיזיקה החדשה, מאפלטון ואריסטו דרך רלב"ג והוגים רבים נוספים, הופכת האסטרולוגיה לחוויה אישית של הקורא. החיבור הטבעי של האסטרולוגיה עם המיתולוגיה, הקולנוע, ההיסטוריה, הספרות והאקטואליה, וההתעניינות שהיא מעוררת בקרב דמויות מפורסמות ומסקרנות, מוציאה אותה מהתחום הפשטני של ההורוסקופ, אל עולם בעל תוכן מחשבתי חדש.

הספר כולל נספחים על אפלטון, אריסטו, רלב"ג והספרות האפוקליפטית ביהדות (חנוך ודניאל), בניסיון להבין מדוע הוגים אלה עסקו באסטרולוגיה.

ירון ליבנה מוכר מאמצעי התקשורת ומופיע בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות. בעל טור אסטרולוגי יומי בעיתון "ידיעות אחרונות" ובערוץ ההורוסקופ בכבלים.

זהו ספרו הרביעי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה