יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

הקמע של אונידל


הקמע של אונידל


מאת: עינת צפון

איורים: סקוט פינדלאי

סדרת קוראים צעירים

הוצאת רימונים
* * * * * *  

146 עמודים, 74 ₪  מנוקד. כריכה קשה

גיל יעד: כיתות א'-ג'


הספר רואה אור גם במהדורה דיגיטלית ב"מנדלי מוכר ספרים ברשת".
כתובת האתרhttp://mendele.co.il



פנטסיה לראשית קריאה ספר כובש לילדים בכיתות הראשונות של בית הספר

איל, רוני ורביב יוצאים להרפתקה לילית בעקבות אבן קריסטל מופלאה שמצאה רוני בגן השעשועים. באבן מצוייר דרקון יורק אש. בעזרת האבן הם מגיעים לארץ הלטאות ופוגשים שם חרדון זקן שמוליך אותם דרך חידות מסתוריות, להציל את אונידל עם הקמע שבידיהם.

איל, רוני ורביב לומדים בבית-הספר, בכיתה ג', ולאורך כמה לילות, בתקופה שבה שוגרו טילי קסאם לעבר יישובי הדרום, הם נסחפים להרפתקה בה הם נאלצים להתגייס לעזרת ארץ הלטאות הקסומה.
זהו סיפור על עוצמה וגבורה של חבורת ילדים צעירים, שמצליחים, בעזרת הרבה תקווה ואמונה בכוחם ובעזרת הקשר החזק שבין שלושתם, לנצח את כוחות הרשע.

הסיפור מתנהל בשני עולמות מקבילים המתערבבים ומשתלבים זה בזה – עולם המציאות (אזור הדרום תחת מתקפת טילים) ועולם הדמיון, ועלילת הספר נעה בין הממ"ד לבין עולם הפנטסיה.
שלושת גיבורי הספר הם איל, בנה של עינת, ושתי חברותיו , רוני ורביב, שמופיעים בספר בשמותיהם האמיתיים. מערכות היחסים ביניהם, משחקיהם בחדר המוגן, הפחדים שלהם וההתמודדות איתם, צורך ההורים לגונן עליהם – כל אלה מעוגנים במציאות.

"הקמע של אונידל" הוא סיפור פנטסיה לילדים צעירים, על עולם מקביל בו קיימים דרקונים, לטאות ענק וקסמים. אבל "הקמע של אונידל" אינו רק ספר פנטסיה על גיבורים צעירים הנכנסים להרפתקה בעקבות מציאת אבן של דרקון, זהו ספר על ילד עם קשיים המנסה להשתלב בין ילדים בני גילו, תוך ידיעה שהוא שונה מהם ועל יכולת ההתמודדות שלו עם עובדה זו.
זהו ספר על חיי היומיום של ילדים במשפחה החיה באזור המותקף טילים כמו כל חבל הדרום בארץ שלנו; על ההתמודדות שלהם עם הפחדים מהטילים ועל הניסיונות הכושלים של המבוגרים להסביר להם את המציאות.
זהו ספר על חוסר האונים שמרגישים ילדים מול מחלת חום פשוטה או מול מציאות מאיימת או מול העובדה שהם שונים.
סיפור הפנטסיה מלווה את כל אלה, משתלב בהם ומנסה לעודד ולפצות.

מאחורי כתיבת הספר: כשבנה איל הראה קשיי קריאה בכיתה א', חיפשה עינת ספרים מעניינים לבנים – ספרי פנטסיה עכשווית לראשית קריאה – שאייל יתחבר אליהם. כיוון שלא מצאה, החליטה לכתוב בעצמה. את ההשראה לספר קיבלה כשצפתה יום אחד באיל, רוני ורביב משחקים במשחקי דמיון, הכוללים דרקונים וכלי מלחמה קסומים.


ד"ר עינת צפון, ילידת נצרת עלית, 1970. וטרינרית בעלת קליניקה משלה הסמוכה לביתה במושב ביצרון שבדרום. נשואה ואמא לשלושה ילדים.
עינת כתבה למגירה כשהייתה ילדה והפסיקה כשהפכה לווטרינרית בבגרותה, עד הספר הנ"ל...
הקמע של אונידל הוא ספרה הראשון הרואה אור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה