יום שישי, 1 ביוני 2012

בודהא


חדש בהוצאת אסטרולוג

בודהא


דהאמאפאדא אמרותיו של הבודהא

הבשורה על פי בודהא

 

מאת: פרופ' פאול קארוס

תרגום לעברית: חנה גינגולד

* * * * * *

347 עמודים, 118 ₪


ספר זה מוקדש לתורתו של בודהא ומביא את סיפור חייו לצד אמירותיו הידועות, עיקרי האמונה שהפיץ ומהות השיעורים שהעביר. מייסד הבודהיזם הוא גאוטמה סידהארתה משבט הסאקיה, שנולד באמצע המאה השישית לפני הספירה וחי כשמונים שנה. הוא נולד למשפחה מיוחסת וחי כנסיך עד גיל שלושים, אז יצא מביתו, אימץ חיי פרישות ויצא במסע רוחני למצוא את האמת הניצחית. בעקבות מדיטציה ממושכת זכה להארה וקיבל את השם “בודהא” — “זה שהתעורר (אל אור האמת)”. את האמונה שהגיע אליה לימד לחמישה תלמידים קרובים ועליה נאם והטיף במחוזות הודו אליהם נדד. זה היה הניצוץ שהצית את  האש הגדולה.
בארון הספרים הקדושים של הבודהיסטים נוצץ יהלום שאורו מאיר את הבריאה כולה. דְּהָאמָאפָּאדָא. החלק הראשון בספר "בודהא", מרכז בתוכו את אימרותיו של הבודהא שהועברו, לפי המסורת, ממנו לתלמידיו ומהם לעולם כולו. דְּהָאמָא משמעו “אמת ניצחית”. פָּאדָא היא “דרך”. לכן זו “הדרך אל האמת הניצחית” .

הטקסט השני המובא בספר זה, "הבשורה על פי בודהא", מקורו בכתבי תלמידיו של הבודהא. הנוסח שלפנינו נערך ופורסם לראשונה על ידי פרופסור פאול קארוס בשנת 1894.

פאול קארוס (נולד 1852, נפטר 1919) היה גרמני במוצאו. הוא קיבל תואר ד”ר לפילוסופיה ומונה לפרופסור באוניברסיטת טוּבינגֶן, גרמניה. בתקופת שלטונו של ביסמרק בגרמניה היגר קארוס לשיקגו שבארה”ב והיחל לכתוב מאמרים בתחום הפילוסופיה של הדת ולהרצות בפני חוקרים. את פרסומו קיבל בעיקר לאחר שפיתח את תורת המונואיזם — תורה שטענה כי יש אלוהים אחד שלו התגלויות רבות במסגרת הדתות השונות. פאול קארוס פיתח תורה זו בעקבות השפעתו של ברוך שפינוזה עליו.

הספר, המוגש כאן בתרגום מלא, בצורה רהוטה, כולל כל פן ופן בחייו של הבודהא ובעקרונות הבודהיזם. זהו ספר שימשוך את תשומת לבו של כל קורא מתעניין וכל תלמיד של הבודהיזם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה