יום שלישי, 22 במאי 2012

כל סיפור בול


כל סיפור בול
8 ספרי הילדים האהובים בכל הזמנים – עכשיו גם בבולים

תירס חם, בוא אלי פרפר נחמד, האריה שאהב תות, איתמר מטייל על קירות, כספיון, מעשה בחמישה בלונים, המפוזר מכפר אז"ר, מיץ פטל


בולים יכולים להוות שגרירים חינוכיים שמשמשים גם למשלוח מכתבים. לראשונה, המתנה המושלמת שכל הורה רוצה להעניק לילדיו! מארז חינוכי חוויתי, מעניק ערכי תרבות וקריאה ומשלב קלאסיקות ספרותיות מוכרות ואהובות עם פעילויות העשרה מהנות לשעות הפנאי, המבוססות על הספרים שכולנו אוהבים, ביוזמת ובהפקת השירות הבולאי של דואר ישראל!

המארז המיוחד מכיל 4 מתנות באריזה אחת:  תקליטור DVD  הכולל 5 סרטי וידיאו שהופקו על פי 5 מספרי הילדים ידועים: "תירס חם", "בוא אלי פרפר נחמד ושירים נוספים", "מעשה בחמישה בלונים", "כספיון", "איתמר מטייל על קירות", תקליטור שמע הכולל מבחר שירים וסיפורים המבוססים על הספרים האהובים:  "המפוזר מכפר אז"ר", "תירס חם", "בוא אלי פרפר נחמד ושירים נוספים", "מעשה בחמישה בלונים", "כספיון", "איתמר מטייל על קירות", "האריה שאהב תות", חוברת פעילות מהנה ומעשירה וגיליון בולים חגיגי הכולל  את 8 ספרי הילדים האהובים.

גיליון הבולים, שעוצב על ידי מירי ניסטור, מבוסס על שמונה ספרים מן הקלאסיקה של ספרות הילדים הישראלית  לפעוטות. ספרים  אלה הפכו זה מכבר למכנה משותף תרבותי לשניים עד שלושה דורות בארץ, למן הספר הראשון שבסדרה: "בוא אלי פרפר נחמד", אשר ראה אור ב-1945 ועד "איתמר מטפס על הקירות" שראה אור ב-1986. כל הספרים מיועדים לפעוטות שאינם יודעים קרוא וכתוב. בקריאת היצירות בפני הפעוט יכולים ההורים והסבים של היום להיזכר בילדותם שלהם וליהנות מאותן יצירות שהם אהבו בילדותם, ושעמדו במבחן הזמן.

חלק מן הכנסות ייתרמו ע"י חברת קלסיקלטת לילדים ונוער חולי סרטן בישראל. המארז יימכר בכל סניפי הדואר ברחבי הארץ ובאתר האינטרנט של חברת הדואר במחיר 39.00 ש"ח.

ירון רצון, מנהל השירות הבולאי ציין, כי זהו עוד מוצר שמקרב את ההורים והילדים לתחביב חינוכי, לערכיות, לשעות פנאי תרבותיות שיסחפו בשמחה את קהל הילדים ומשפחותיהם. הערכה הייחודית עם גיליון הבולים המאויר, מהווה שגריר חינוכי שמשמש גם למשלוח מכתבים. הפעילות המשותפת מסייעת לשליטה על שעות האיכות והפנאי של הילדים עם גושפנקא של בקרות חינוכיות.





תיאור ספרי ילדים

בוא אלי, פרפר נחמד
כתבה: פניה ברגשטיין  איירה: אילזה קנטור
שמונה שירים קצרצרים בני ארבע שורות כל אחד. החרוזים מתנגנים באופן כזה שלפעוט קל לזכור אותם בעל-פה.  מרבית השירים מתמקדים בבעלי-חיים, שילדי הקיבוץ צופים בהם. כל שיר מתמקד בבעל-חיים אחד: פרפר, תרנגולת , פרה, כלב  וטלה. יש גם אוטו וטרקטור... ואפילו שיר אחד לאימא.

 

המפוזר מכפר אז"ר

כתבה וציירה: לאה גולדברג

זוהי יצירה מעובדת, על-פי  שמואל מהרשק, הרוסי. היצירה מתארת איש שכחן ומבולבל, המצחצח נעלים במברשת שיניים, מבולבל בזמן, במקום ומברך בברכות שאינן מתאימות למצב שבו הוא  נמצא: "לאיש מתעטש הוא אומר: חג שמח".  ספר משעשע, השומר על מקומו בתרבות המערבית שנים רבות מאוד.

מיץ פטל

כתבה: חיה שנהב ציירה: תמרה ריקמן

מיץ פטל הוא בעל-חיים המנסה להסתיר את זהותו. אריה וג'ירפה יוצאים לפענח את סודו ואת זהותו. כשהם מתוודעים זה לזה, הם שותים מיץ פטל בהנאה.  זהו סיפור מתח יפהפה לגיל הרך, המגלה גם מהי חברות טובה.

מעשה בחמישה בלונים

כתבה: מרים רות ציירה: אורה איל

חמישה ילדים מקבלים מתנה חמישה בלונים בצבעים שונים. סופו של כל בלון שונה: אחד נדקר, שני נשרט ועוד ועוד, ואילו האחרון - עף לשמיים.

תירס חם

כתבה: מרים רות  ציירה: אורה איל

אופיר, ילד שמח, יוצא לו ביום חם לטייל ומפזם לעצמו "בים בם בם, תירס חם". שורת ילדים מצטרפת אליו, תוך הנחה  שהוא צועד למקום שבו ממתין לו תירס.  אופיר מבהיר לילדים שזהו שיר בלבד, ואין בו שום הבטחה לתירס. הילדים מאוכזבים תחילה אך בהמשך הם מקבלים תירס מסבא של שחף.

איתמר מטייל על הקירות

כתב: דויד גרוסמן  איירה: אורה איל

איתמר מתבונן בתמונות שבחדרו,  ובדמדומים של טרום השינה הוא נכנס ומטייל בהן. בתמונת האריות הוא מגלה שגור האריות נעלם מהוריו, כשלדעתם הוא עלה על רכבת צבעונית לפני שלושה ימים. איתמר מראה לאריה  וללביאה את הגור האבוד בתמונה אחרת, כשהוא אכן נוסע ברכבת. במבצע דמיוני ומרתק עוזר איתמר להחזיר את הגור להוריו תוך שהוא נעזר בעפיפון של הילדה מהתמונה השלישית. אז הוא יכול  לחזור למיטתו ולישון.

האריה שאהב תות
כתבה: תרצה אתר  צייר: דני קרמן
אריה אחד ביער רצה לאכול רק תות, אבל ביער שלו לא היו תותים. אמו ניסתה לשכנע אותו לבחור במאכלים אחרים, אבל הוא התעקש: רק תות.  יום אחד הגיעו ילדים ליער, ובתיקיהם היו תותים. כשהם ראו את האריה, הם ברחו והשאירו את התיקים. האריה שמח לקראת התותים, אכל הרבה מהם ואמר: פויה. ומאז הוא אוכל מה שאמו נותנת לו, ואילו הילדים, כשחזרו הביתה, ביקשו רק... תות.

כספיון הדג הקטן

סיפר וצייר: פאול קור

דג  כסוף קטן אחד יצא לו לשחות  בעומק הים  ונפגש עם לוויתן ענק בוכה. זה היה תינוק לוויתנים, שהוריו אבדו לו. כספיון הקטן (הדג הכסוף) קרא לבני משפחתו וכל הדגיגים חיפשו את אביו ואמו של הלוויתן. הם כמובן מצאו אותם, ומאז כספיון הקטן והלוויתן הענק הפכו לחברים טובים. סיפור מאויר, מפחיד תחילה ומלא שמחה בהמשך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה