יום שני, 26 במרץ 2012

הגדה של פסח


הגדה לפסח
מתנה מופלאה לילדים

נסים ונפלאות בהגדה לפסח מיוחדת במינה:
סוד הבולים בשווי 4 תפוחי אדמה, מדוע בכתה המלכה אליזבת
ומה מקור הטעות במנהג גניבת האפיקומן

מה הטעות שהובילה להיווצרות מנהג גניבת אפיקומן, מדוע בכתה המלכה אליזבט ומי הדפיס בול בערך נקוב של ארבעה תפוחי אדמה – התשובות לתהיות אלה מצויות בהגדה מיוחדת במינה לפסח, שהוציאה התאחדות בולאי ישראל. המדובר במהדורה מהודרת, בעריכת משה רימר, הכוללת, בנוסף לטקסט המסורתי של ההגדה לפסח במלואו, גם דברי מבוא, הסבר ופרשנות, המבארים את נוסח הדברים המובאים בהגדה ומצביעים על מקורם של פסוקי ההגדה.

אולם העיקר והמיוחד בהגדה זו, הם למעלה ממאתיים וחמישים הבולים המודפסים בה. ציורי הבולים, הכיתוב שעל הבולים, סיפורים על בולים ועל אופן השימוש בבולים, כולם מכוונים לאייר, לפרש ולהרחיב את הנאמר בנוסח ההגדה.
הקורא בהגדה ילמד כיצד היא השפיעה על עיצוב סמל העיר בני ברק, מדוע נדרש רבי יהודה לתת סימנים בעשר המכות, מה הטעות שהובילה להיווצרות מנהג גניבת האפיקומן, מדוע מוזגים כוס יין לאליהו הנביא, ומדוע שואלים "שלושה עשר מי יודע"?
מדוע סרבו פקידי הדואר ברוסיה להחתים את הבולים עליהם הופיעה דמותו המקודשת של הצאר הרוסי? היכן הודפסו בולים שערכם הנקוב היה "ארבעה תפוחי אדמה"? מה גרם לנסיכה אליזבת, לימים מלכת אנגליה אליזבת השנייה, להזיל דמעה? בכמה נמכר הבול היקר ביותר בעולם? ממתי הפכו אנשי הרשות הפלשתינית לעובדי אלילים? על איזה בול נרשם במפורש הערך הנקוב "שילינג גנב"? - סיפורים אלה ורבים אחרים מעשירים את נוסח ההגדה.


ולקינוח, מוזמן הקורא להצטרף ולפענח את שמו של המלך פרעה בכתב חרטומים, לחפש את מסיכת המוות של המלך שנרצח בשולי דיוקנו של המלך הרוצח, ולנסות את כוחו בראייה תלת ממדית.   
ההגדה המיוחדת הזו של פסח המאוירת בבולים - היא חוויה לכל החושים. חגיגה מתמשכת, בת שמונים ושמונה עמודים, של יצירות אומנות משוננות, מעוצבות וצבעוניות, המפתיעות את הקורא במגוון הסיפורים הקשורים בהן ובפרשנות המרעננת שמקנים הבולים לנוסח המסורתי.



מחיר ההגדה 40 ש"ח והיא ניתנת להשגה בהתאחדות בולאי ישראל 03-6295547, www.israelphilately.org.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה