יום ראשון, 19 בפברואר 2012

זיווג משמיים


"זיווג משמיים"
הסודות הפסיכו-תיאולוגיים למציאת אהבה  

ספר חדש החושף את הפיתרון למציאת אהבה ובני זוג

"זיווג משמיים – הסודות הפסיכו-תיאולוגיים למציאת אהבה" מאת בן סולימן בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר חדש ומיוחד שחושף את הפיתרון למציאת אהבה ממקום שכלל לא חשבנו עליו. המחבר בן סולימן, בוגר פסיכולוגיה, מגלה בספר את הסיבה העמוקה שבגללה אנשים בימינו מתקשים למצוא זוגיות ואהבת אמת. הספר מהווה חוויה ספרותית ותרבותית יוצאת דופן. הגילוי המדהים שבספר גורס, כי תפיסות דתיות מעוותות מפריעות בקשירת קשרי אהבה אמיתיים ומעניק את הנוסחה המיוחלת להצלחה במישור הרומנטי.

בן סולימן, רווק, בן 32, מתגורר ברחובות, ובעליה של משתלת הקונספט הראשונה בארץ, בקיבוץ חולדה, לייצור ומכירת שיחי "האיגלו גארדן" – שיחים מעוצבים ללא צורך בשתילה (פטנט ישראלי ייחודי). סולימן מציין, כי הספר פונה לאוכלוסיית הפנויים והפנויות המתקשים למצוא אהבה, ואשר מצויה בקרבם אמונה, אף אם מועטה, בקיומו של אלוהים. הספר פונה בעיקר לאוכלוסייה החילונית והמסורתית.


במה הספר עוסק? הסיבות לקושי במציאת אהבה וזוגיות הן רבות והן מגיעות מתחומים רבים: בררנות יתר, ביישנות מוגזמת, ביטחון עצמי ירוד, חרדות מפני אינטימיות רומנטית או מינית, בעיות ויזואליות, בעיות פסיכולוגיות ועוד. אך האם ייתכן שיש קשר בין קושי במציאת אהבה לבין הדת? מאחר שהדת ונפש האדם שלובות לעתים זו בזו ומשפיעות זו על זו , הייתכן כי יש סיבות פסיכו-תיאולוגיות המובילות אותנו למה שמצאו חז"ל לכנות מעוכבים בזיווג? "אני טוען בספר שרוב החברה כיום מתקשה למצוא זוגיות בגלל סיבות דתיות. סיבות שקשורות לדת ואמונה: כגון תפיסות דתיות מעוותות, אמונה קיצונית מידי במושג זיווג משמיים, ניהול קשר קלוקל עם אלוהים ועוד. כל אלה יכולות להיות קשורות, כך תגלו בספר שלפניכם, לקושי הגובר וההולך בימינו למצוא אהבה וזוגיות. ספר זה יפתח בפני קוראיו צוהר נסתר, חבוי ומרתק אל עולם של תגליות פסיכו-תיאולוגיות המצויות בנו ושיכולות לעכב אותנו מלמצוא את בני-זוגנו המיוחלים.

איך הגעתי לכתיבת הספר? תופעת הרווקות בימינו היא מגיפה של ממש, בארץ ובעולם כולו. לכתיבת הספר הגעתי בגלל קושי אישי שלי למצוא אהבה וזוגיות. על פניו, נראה שהכל תקין אצלי: נאה, משכיל, סימפטי, בריא, בעל ביטחון ובכל זאת עוברות השנים ואתה מוצא את עצמך לבד. אני רווק מושבע, עשיתי תואר בפסיכולוגיה ואני לומד יהדות כבר שנים רבות ומתוך כל זה נולדה היצירה. אומרים שמי שסבל יודע רחמים מהם ולכן מתוך כך תחום הרווקות כה נוגע לליבי. אני חש באמפטיה עם כל פנוי ופנויה מתוך הזדהות עמוקה עם סבלם ובדידותם ולכן בחרתי להעלות את תובנותיי על כתב ולפרסמם ברבים, כדי לנסות לעזור ואפילו בקצת, למישהו בעולם הזה למצוא את אהבתו כמה שיותר מהר.

האם אתה פנוי עדיין?  בן סולימן מגלה שהספר תרם לו עצמו לגלות את הקושי שלו למצוא את בחירת ליבו והוא מקווה שנוסחת הקסם שלו, הכתובה בספר, תועיל ותסייע לרבים. "בחודשים האחרונים הלכתי די "יחף". לעיתים אני מרגיש שאני רוצה ללכת יחף כדי לזכות בעוד תובנות, כיוון שלאחר שאתה מוצא מישהי, המוזה בורחת ממך ועוברת לרווק אחר. נדמה שיחד עם הסבל מגיעה גם החכמה. בימים אלו התחלתי לצאת עם בחורה מקסימה ונראה לאן זה יוביל, לעת עתה אני אופטימי."



תובנה קטנה מהספר: הקסם מתחיל לפעול לא במעיין, לא בבור אלא דווקא בבאר. רוב האבות הרוחניים שלנו הכירו את נשותיהם ליד הבאר: אברהם את שרה, יצחק (באמצעות אליעזר) את רבקה ומשה את ציפורה. חז"ל שאלו את עצמם מה יש בבאר שדווקא שם מצאו אבותינו את זיווגם. חז"ל מצאו שיש שלוש מקורות של מים בעולם השונים זה מזה באופיים. הראשון הוא המעיין שנוצר כל כולו על ידי אלוהים, על ידי הטבע ללא מגע יד אדם. השני הוא בור המים, שנוצר כל כולו על ידי האדם. בור מים הוא חור באדמה שהאדם יצר ויצק לתוכו מים. גם מיכל גדול או כלי לאגירת מים נחשבים כבור מים. והשלישי הוא הבאר: הבאר מאופיינת בכך שמצד אחד על האדם לחפור באדמה ביזע ובמאמץ עד שמהצד השני, מן התחתית, אלוהים מעניק לו את המים. הבאר אם כך, מסמלת לדעת חז"ל כיצד צריכים למצוא אהבה על פי היהדות. עלינו ל"חפור" ולהתאמץ בחיפושים אחר האבידה הנכספת ורק לאחר מכן אלוהים מגיע מן הצד השני אחוז באהבת ליבנו.

בן סולימן הוא יזם עסקי. אחת מיוזמותיו היא הקמתה וניהולה של משתלת הקונספט היחידה במינה בארץ, בקיבוץ חולדה, לממכר פטנט ייחודי פורץ דרך בתחום עיצוב הגינות: שיחי "האיגלו גארדן" – שיחים מעוצבים ללא צורך בשתילה (www.igloogarden.co.il). כמו כן הוא חוקר ופעיל חברתי בתחום הפנויים והפנויות.

"זיווג משמיים – הסודות הפסיכו-תיאולוגיים למציאת אהבה" מאת בן סולימן,  הוצאת הספרים אוריון, 150 עמודים, מחיר לצרכן 80 ש"ח. להשגה בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב רבינוביץ 11 חולון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה