יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

אהבת עץ הרימון



ספר חדש
בהוצאת דפים מספרים
אהבת עץ הרימון
כתבה: סיגל פרץ

****

64 עמ' – 59 ש"ח





איך אוהבים עצים? "אהבת עץ הרימון" – קובץ סיפורים חדש על אהבת הטבע שנכתב כחלק משיקום הסופרת לאחר תאונת דרכים.

אהבה בין אדם לבין עצים איננה שגרתית, אולם קובץ הסיפורים הקסום שחיברה סיגל פרץ, "רופאת עצים" במקצועה, מצליח לפרוץ לעולם הטבע ולחבק בחום ובהתנסחות קולחת סיפורים מרתקים על עולם מיוחד וייחודי.

אהבת עץ הרימון מאת סיגל פרץ, בהוצאת הספרים דפים מספרים,  נכתב בנסיבות לא שגרתיות. לפני כשלוש שנים עברה הסופרת תאונת דרכים קשה שעליה היא מספרת במבוא לקובץ הסיפורים. כחלק מן השיקום – היא החלה לכתוב סיפורים על אהבתה לטבע, לנופים ובעיקר לעצים.

סיגל פרץ (45), נולדה וגדלה בקיבוץ גבעת עוז, שם נוצר החיבור העמוק שלה לטבע. סיגל פרץ , כיום תושבת גן-יבנה, נשואה לאיתן ולהם שתי בנות, סהר בת 20 וטופז בת 12. פרץ מנהלת עסק עצמאי "פתרונות מתקדמים להגנת הצומח" בו היא מספקת יעוץ לחקלאים בנושא מזיקים ומחלות. "הפועלים התאילנדים במטעים קוראים לי 'דוקטור'- היא צוחקת, "אני מגיעה באופן קבוע לחלקות ומייעצת לחקלאים איך לטפל בעצים."

"במאי 2008 עברתי תאונת דרכים קשה, עליה ניתן לקרוא בהקדמה לספר ובעקבותיה וכחלק מהשיקום, נכתבו הסיפורים. זהו הספר הראשון שלי, כששמתי לי למטרה להמשיך בכתיבה", מבהירה סיגל. את הסיפורים שלה כתבה במשך תקופה לא קצרה והציגה אותם לפני בני ביתה. בעלה, מנהל טכני בחברת צ'מפיון מוטורס ובנותיה , העירו וחיוו דעתם.

הסיפורים הם סיפורי עצים, חלקם דמיוניים, אבל לכולם אמירה כלשהי. הסיפור על עץ הזית מוביל לנושא הטעון של דו הקיום בין העמים השונים כשביניהם מחבר עץ הזית השורשי כל כך. הסיפור על ענה (סוג של תפוח ושמה של האישה בסיפור) שזור אהבה בגיל מאוחר בין גבר, אישה ומטע תפוחים. הסיפור "עלבון מטע הפקאן" מספר על אישה הכלואה בין עצי הפקאן ובבית בעלה גם יחד.

סיגל מוסיפה, כי הספר מיועד לנוער ולמבוגרים. הוא מהווה גם ספר מתנה . כל סיפור הוא מעין תמצית של רומן רחב יריעה, הפורס בפני הקורא עולם של אהבת הטבע והזולת.  הספר מעוצב להפליא בצילומי עצים מרהיבים.

מההקדמה לספר: "רעשי בית החולים, בכי החולים, הכאבים הרבים וחוסר האונים גורמים לכך שאין לזמן שום משמעות. יום ולילה שלובים זה בזה ואין בהם נחמה, לא בזה ולא בזה. "מותר לך לרדת מהמיטה," מבשר הרופא. מיד, ללא כל דיחוי, אני מבקשת לצאת החוצה. מביאים כסא גלגלים ואני יוצאת לטיול. החוצה, אל השמים הכחולים והעצים הירוקים. אלה התרופות הטובות ביותר עבורי. מעכשיו מתחיל שלב השיקום. תחילה של הרגל ובהמשך, לאחר סידרת ניתוחים, גם של היד.

אני חייבת הרבה לאהבה הענקית שקיבלתי מכל משפחתי ומכריי, אהבה שאפשרה לי להתמקד בשיקום הגופני והנפשי, אהבה שעטפה אותי בידיעה שכולם כאן בשבילי. מכאן, מהאהבה הזו וממוחי העמל לרפא גופי, נולדו סיפורי העצים המופיעים בספר זה. סיפורים שדמיון ואמת מעורבבים בהם. סיפורים המזמינים כל אחד ואחת מהקוראים לטוות בהם את עולמם."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה