יום שלישי, 14 ביוני 2011

"לקרוא את" סדרה חדשה בעריכת פרופ' אריאל הירשפלד

חדש באחוזת בית
"לקרוא את"

בעריכת פרופ' אריאל הירשפלד

סדרה חדשה שהיא בסיס לכל ספרייה

 

*******
(מחיר כל ספר 88 ₪)

הספרים הראשונים שרואים אור לקראת שבוע הספר הם:

לקרוא את ש"י עגנון מאת פרופ' אריאל הירשפלד
לקרוא את אורלי קסטל-בלום מאת אורי ש. כהן
לקרוא את דן צלקה מאת אורי הולנדר


על הסדרה:

כל קורא שנהנה מקריאת ספר פרוזה יכול להעמיק את הנאתו בעזרת התבוננות במנגנון הספרותי הייחודי, שעומד בבסיס הכתיבה של כל סופר. סדרת "לקרוא את" נועדה לאפשר לכל הקוראים – חובבים ומקצועיים, תלמידים ומורים, אך בעיקר אלה שלא למדו ספרות – להתוודע אל המנגנון הנסתר הזה ולגלות את התחבולות הספרותיות של הסופרים העבריים.

מטבע הדברים, כל יצירה מזמינה כמה אפשרויות של קריאה ופענוח, כך שכל אחד מספרי הסדרה הוא בבחינת הצעת קריאה ביצירותיו של סופר מסוים, ולא חלילה הוראה חד-משמעית באשר לאופן שיש להבין אותן. בספרי הסדרה ייבחנו יצירותיהם של סופרים עבריים מדורות שונים, במטרה לשרטט  ציר היסטורי-ספרותי שיספק מבט כולל על היצירה הספרותית העברית.

את הסדרה עורך פרופ' אריאל הירשפלד, שגייס כותבים שונים – ממיטב החוקרים ואנשי הספר בארץ – שיכתבו כל אחד על אופי הכתיבה של סופר מסוים. היכרותו העמוקה של פרופ' הירשפלד עם הספרות העברית, ויכולתו להנחות כל כותב כך שספרי הסדרה יתלכדו לכלל אוסף עקבי ואחיד, הן שעושות את הסדרה הזאת למה שהיא.

והחשוב מכול: אם סדרת "לקרוא את" תאיץ בקוראים לשוב ולקרוא את יצירותיהם של מיטב הסופרים העבריים, הרי שאנו בהוצאת "אחוזת בית" עשינו את שלנו.




על כותבי שלושת הספרים הראשונים בסדרה:

אריאל הירשפלד נולד בפרדס־חנה ב-1953. חוקר, מבקר ספרות ואמנות ומרצה בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית )החל מ-2009 עומד בראש החוג). מספריו: "אתן היודעות - שיח האהבה באופרות של מוצרט ")זמורה־ביתן", 1994), "רשימות על מקום" ("עם עובד", 2000), "אל אחרון האלים - מסה על מזרקות רומא" ")כתר", 2003), "רישומים של התגלות" ("חרגול / עם עובד", 2005) ו"כינור ערוך - לשון הרגש בשירת ח"נ ביאליק" ")עם עובד", 2011).

אורי ש. כהן מלמד ספרות עברית באוניברסיטת קולומביה, ומתמחה בספרות ותרבות עברית ואיטלקית. פירסם את הרומן "על מקומו בשלום" ("ידיעות ספרים", 2004) ויצר סרט דוקומנטרי על חייה של הסופרת אידה פינק ("רישומים לקורות חיים", 2004). ספרו "הישרדות - על תפיסת המוות בין מלחמות העולם בארץ ישראל ואיטליה" ")רסלינג", 2007) עוסק בדינמיקה של התרבות העברית והאיטלקית באמצעות בחינה של תפישת המוות בתנועה בין הספרות לשיח הפוליטי. כמו כן, תירגם מאיטלקית את ספרו של ארי דה לוקה, "היפוכו של אחד" ("הספריה החדשה", 2006); וערך והקדים את ספרו של ג'ורג'יו אגמבן, "מה שנותר מאושוויץ" ")רסלינג", 2007) ואת ספרו של פייר פאולו פאזוליני, "מסות על קולנוע" ("רסלינג", 2009). תחומי המחקר העכשוויים שלו עוסקים בין השאר בתרבות המלחמה העברית, ביצירתו של פרימו לוי, ובחקירה של המבט הישראלי בקולנוע ובאמנות הפלסטית.  ב־2011 עתיד לראות אור בעריכתו קובץ מסיפורי ג'ון אוארבך.

אורי הולנדר נולד בתל־אביב בשנת 1979. משורר, מתרגם ומבקר במוסף "תרבות וספרות" של "הארץ". כתב עבודת דוקטור באוניברסיטה העברית על המוזיקה בשירתו של נתן זך, ומשמש עמית מחקר במרכז ללימודי היהדות של אוניברסיטת הרווארד. ספרי מסותיו ("מרשומות יריד הקסמים", 2003; "דיוקן בקצה החשכה - על שירת ישראל הַר", 2007) כמו גם תרגומיו לשירת מקס ז'קובּ ("נִסים אמִתיים", 2006) וא"א קאמינגס ("שירים", 2003) ראו אור בהוצאת "קשב לשירה". נמנה עם חברי המערכת של הוצאת "קשב לשירה" משנת 2003. לספר שיריו האחרון, "ימי הקונסרבטוריון התל־אביבי"
(2007) צורף תקליטור ובו מבצע הולנדר יצירות לפסנתר המוזכרות בשמן או ברוחן בין
השירים.

מהכתוב על גב הספרים: סדרה שתאפשר לכל קורא, גם לאלה שלא למדו ספרות, להתוודע אל אופי הכתיבה הייחודי של סופרים עבריים מרכזיים.
כל ספר בסדרה עוסק בסופר בולט אחר מהספרות העברית לדורותיה. כל אחד מהם בוחן בספרו את מאפייני היצירה, את מקורות ההשראה ואת סגנונו של הסופר הנבחר.

התרשמותי: סדרה מצוינת, המיטב של הספרות העברית ולדעתי חובה לפנות לה מקום בארון הספרים שלנו. מומלץ ביותר !!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה